Sayfalar

KASIM AYI SAÇ BOYAMA VE KINA TAKVİMİ (2016)


Bize yeni katılan ve henüz deneyimi olmayan arkadaşlarımız için, ilk takvimimize bazı açıklamalar ve fotoğraf eklemiştim. Dilerseniz buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Boya ve kına için farklı günleri kullanıyoruz biliyorsunuz. Bunun nedeni boyanın kimyasal, kınanın bitkisel oluşuydu.

Saç köklerini kimyasallardan korumamız gerektiğinden (incelme, dökülme ve erken beyazlama gibi sorunlara karşı) boyada biraz kısıtlanıyorduk. Buna rağmen ayda iki üç kez boyama fırsatımız oluyor.


Takvimimiz aşağıdaki gibi:

Kasım Ayı Oğlak Günleri

04 Kasım 2016 05:05’den 06 Kasım 2016 15:55’e kadar devam eden bu günler sadece kına için uygundur. Oğlak günleri cildimizi yönettiğinden, bu günlerde uygulanan kına saç derimizin bakımını da üstlenir.

Kasım Ayı Koç Günleri

11 Kasım 2016 03:44’ten 13 Kasım 2016 04:23’e kadar devam eden bu günler hem boya hem kına için uygundur.

Kasım Ayı Boğa Günleri

13 Kasım 2016 04:23’ten 15 Kasım 2016 03:22’ye kadar devam eden bu günler sadece kına için uygundur.

Kasım Ayı Aslan Günleri

19 Kasım 2016 05:14’ten 21 Kasım 2016 11:34’e kadar devam eden bu günler hem boya hem kına için uygundur.

Kasım Ayı Başak Günleri

21 Kasım 2016 11:34’ten 23 Kasım 2016 21:41’e kadar devam eden bu günler sadece kına için uygundur.



Günü geldikçe, özel notlar ekleme ihtimalime karşı, uygulama öncesinde takvime bir kez daha göz atmanız faydalı olur.

***

Uygulamalarınızı bu takvim doğrultusunda yaptığınızda öncelikle fotoğrafta gördüğünüz gibi güçlü bir renk elde edersiniz. Yani katalogdaki rengi elde edersiniz. Ayrıca rengin birkaç yıkamada akması gibi bir sorun yaşanmaz.

Aynı kalite kına için de geçerlidir. Yanı sıra saç kökleri beslenir ve güçlenir.

Güle güle kullanın, şifa olsun...

34 yorum:

  1. Merhaba
    Son zamanlarda saçım yavaş uzuyor yay dönemi mi uygun olur? Bir de regli iken yay döneminde kestirince bir sorun olur mu?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba
    Adetliyken yay döneminde kestirsem bir sorun olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adetliyken kesimden kaçınıyoruz tedbir olarak sevgili duygu, fakat yapıp olumsuzluk hissetmeyenler de var.
      kesim yapmadıysanız koç burcunu tercih edebilirsiniz. bahar başlangıcı gibi de aslan burcuna geçiş yapabilirsiniz.
      şifa olsun.

      Sil
  3. Merak ettiğim bir nokta var ; saçımıza kına yayıp aynı zamanda kesmek istiyoruz diyelimki, günleri farklı tamam, bunda mutabıkız lakin boya mı önce yoksa kesim mi önce olmalı sizce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fark etmez sevgili Aysel, dilediğiniz gibi yapabilirsiniz sıralamasını.
      şifa olsun.

      Sil
  4. Ayın hareketine göre saçını boyayın dediğimde gülüyorlar. :) Bgn kına yaktım saçıma ve sonuçtan o kadar cok memnunumki ben bile bu kadarını beklemiyordum, kahve fındık kabugu gibi bir renk :) nitekim zaten amacım kahve yapmaktı, kahve yapacak ne varsa karıştırdım. Şimdi görsünler bakalım ayın gücünü, inanmamak neymiş görsünler. 👍😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kina tarifinizi alabilir miyim acaba

      Sil
  5. Şimdiki mesajımla 4 oldu mesaj atıyorum ama gitmiyor :( halbuki bs ton bilgi ve tecrübe yazmıştım :(

    YanıtlaSil
  6. sevgili Aysel,
    keşke okuyabilseydik. mesajınızı göndermeden önce kopyalayın mutlaka. çok uzun cevaplarımı Word sayfasına yazdığım bile oluyor çünkü benzer durumlar benimde başıma geliyor.
    kına tarifinizi de merak ettim :)
    olumsuz tepkilere gelince, onları duymayın. ben nelerle karşılaştım fakat şimdi aynı kişiler arayıp neyi ne zaman yapacaklarını soruyorlar. bazılarının gizli gizli takip ettiğini duyuyorum mesela; dışarı çıkarken yanlarına makas alıp cafe tuvaletinde saç kestiklerini duyuyorum :) <3
    binlerce yıllık tecrübeyle bugüne gelmiş bu bilgiye 30-40 yıllık yaşanmışlığı olan fanilerin gülüşü size kahkaha attırmalı aslında :)
    sevgiler <3

    YanıtlaSil
  7. Kozmikcigim ben kina uygulamasını daha önce oglak gününde Yaptim şimdi Boğa günlerinde yapsam nasıl bir sonuç olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Zeynep,
      kınayı hepsinde uygulayabilirsiniz, saç kesimi gibi değil. boğa günlerini geçtik fakat bu bilgi hep aklınızda olsun.
      sevgiler <3

      Sil
  8. Sevgili kozmikcim kina arastirmasi yaparken buldum sizi ve iyikide yollarimiz kesismis...Bilgilerinizden ve bu bilgilere yapilan yorumlar o kadar yararli oluyor ki..banada guluyorlar inanmiyorlar takvime gore yapilan uygulamalara ama umrumda degil ,sacima taktigim kina harika oldu kaslarimida saclarimida takvime gore alip kestiriyorum yeni basladim..Aysel hanimin kina tarifini bende cok merak ettim..Birde kozmikcim adet doneminde kinanin uygulamasida renkte farklilik olusturur mu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi ki öyle olmuş, çok mutlu oldum :) <3
      daha da iyilerini, en yüksek faydayı sağlayın daima <3
      regl döneminde kınada da sonuç boya gibi kalitesiz olacaktır. ay içinde bir çok seçeneğimiz oluyor kına için, hiç risk almayın derim ben.
      kocaman sevgiler :)

      Sil
  9. Merhaba 4 yaşında kızım var.Saç telleri çok ince .Akrep burcu .Bana bir yöntem ve takvim belirleyebilirseniz çok sevinirim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili nurcan,
      öncelikle aslan burcunda kesimler yapmaya başlayın. kesim takvimimizi biliyorsunuz. uyarılar da ekliyorum her, onları da dikkate alın.
      karanfil kürümüzü de uygulayabilirsiniz. ilk yorumlarda çocuklardaki etkisini bulabilirsiniz, bir arkadaşımız yazmıştı.
      bu ikisini deneyin şimdilik. olmazsa bunları da hatırlatarak yeniden yazarsınız.
      ha bir de duştan yarım saat kadar önce saç diplerine zeytin yağı ile hafifçe masaj yapabilirsiniz. hem e vitamini hem de kan dolaşımı kökleri canlandıracaktır.
      şifa olsun <3

      Sil
  10. Sac kesimimi geçen ay da aslan gunlerinde yapmistim. Şimdi de yapacağım ama regl im.. nasıl bir yol izlemem gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili arife,
      genel bir bilgi olarak şunu söyleyebilirim. regl döneminde saç kesiminin sonuçları kişiden kişiye değişebiliyor. ben kendi adıma risk almamayı tercih ediyorum.
      sevgiler <3

      Sil
  11. Merhaba canimmm ben boya gününde musait olmayacağım boya için. Kına gününde boya yapmak çok da uygun kaçmaz dimi :/ yazmışsın sadece kına için uygundur diye ama sorasim geldi yine de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili sevgice,
      evet kimyasal boyalardan uzak durmak gerekir bu günlerde.
      sevgiler <3

      Sil
  12. Merhaba saçımı kasım ayında aslan günlerinde bıyattım bir dahakine gene aslan günlerinimi takip edip boyatıcam orasını anlamadım ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili emine,
      boya takviminde kesimden daha özgürüz. uygun olan herhangi bir günde-yine takvimde belirtilmiş olmak koşulu ile- boya yapabiliriz.
      sevgiler <3

      Sil
  13. Selam kozmik ben Aslan gününü kaçırdım bir sonraki ayın boya günü ne zaman acaba ? Çok teşekkür ederim şimdiden sevgiler 💕

    YanıtlaSil
  14. Sevgili kozmik Aralık ayının ilk boya günü ne zaman acabaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 8-9 aralık gibi sevgili burcin. takvimi netleştirip yayınlayacağım en kısa zamanda, yeniden kontrol edin olur mu?
      sevgiler :)<3

      Sil
  15. Merhaba kozmikcim bir sorum var.23ocak ve 3şubat arasında kadın hastalıklarından ameliyat olacağım. Çok korkuyorum,endişeliyim. Bana ameliyat günü olarak ne onerirsin acaba. Sağlıkla kalin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili zambak,
      bu aralıkta en iyisi 23 ocak olur, endişelenmeyin <3
      acil şifa diliyorum :)

      Sil
  16. Merhaba. Aralık saç boyama günlerini de yazabilir misiniz şimdiden? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hazırlık aşamasında henüz, bugün bitirmeye çalışıyorum.
      sevgiler..

      Sil
  17. Merhabalar bloglarda dolasirken yaziniz dikkatimi cekti bu zamanlar neden onemli yada sunu soyliyim birclarimiza gore mi bu zamanlari ayarlamamiz lazim yada sizin yazdiginiz takvimde uygulayacagimiz islemin gununu mu secmeliyiz sacma oldu dimi tam da anlamadigim icin konuyu lutfen yardim edermisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili meltem,
      çok sık sorulan bir soru bu. kendi burcunuza göre değil, takvimdeki uygun günlere göre programlamalısınız tüm işlemleri.
      size de faydalı olmasını diliyorum <3

      Sil
  18. Bir sonraki ayın boya günleri ne zaman kozmikcim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. takvimler hazırlık aşamasında henüz sevgili burcin. fakat genel bir bilgi olarak bir hafta sonra uygun bir tarih yakalayabileceğiz.
      sevgiler.

      Sil
  19. Merhaba yarın saçlarımı boyatmak istiyorum uygun mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili sennur,
      takvime göre boya yapmak isterseniz en yakın tarih 9 aralık. bekleyemeyecek durumda iseniz bu kez olabilir :)

      Sil