Sayfalar

Polen Kürü Nedir, Nasıl ve Ne Zaman Uygulanır?

Arı poleninin faydaları ile ilgili önemli ve detayları açıklamaları verirken (buradan okuyabilirsiniz) bizzat uyguladığımı söylemiştim. Çevremde de uygulatmaya devam ediyorum. Artık burada olma zamanı da geldi.

Polen kürü dört haftalık bir kürdür. Ancak her hafta kullanılan miktar değişir. Düşük dozda başlanır, sonra doz arttırılır ve son hafta yeniden başlangıç dozuna dönülür.
 
Kür tamamlandıktan sonra çok daha küçük dozlarda devamı önerilir.

Daha anlaşılır bir ifade ile:

1.HAFTA:
Her sabah kahvaltıdan 15-20 dakika önce 15 gr alınır.


2.HAFTA:
Her gün sabah kahvaltısından ve akşam yemeğinden 15-20 dakika önce 15’ er gr alınır. (toplamda günlük 30 gram alınmış olur)

3.HAFTA:
Her gün sabah kahvaltısından ve akşam yemeğinden 15-20 dakika önce 15’er gr alınır. (toplamda günlük 30 gr alınmış olur)

4.HAFTA:
Her sabah kahvaltıdan 15-20 dakika önce 15 gr alınır. 

Böylece tamamlanan küre devam etmek isterseniz günlük 8 gr olarak kahvaltılarınıza dahil edebilirsiniz. Süte karıştırarak, meyve suyunuza karıştırarak, bir dilim ballı ekmeğin üzerine sürerek tüketebilirsiniz mesela.. (Bir kahve kaşığı polen 4 gr gelir.)
Poleni satın alırken 15’er gr olarak paketletmek büyük kolaylık sağlıyor, aklınızda bulunsun.



Polenin saç ve cilt bakımında kullanımını diğer yazımda anlatmıştım. Buraya tıklayarak inceleyebilirsiniz.
 

POLEN KÜRÜ NE ZAMAN UYGULANMALI?
Aslında ihtiyaç duyduğunuzu hissettiğiniz anda başlayabilirsiniz. Fakat bizler artık biliyoruz ki zamanlamanın da ekstra katkısı oluyor sonuçlar üzerinde.
Bu ay başlamak isterseniz 13 aralık ya da 19 aralık tarihleri destekleyici olacaktır.
Zamanlama konusunda 2016 yılı için ilave bir çalışma yapmayı düşünüyorum;


biraz da düşünüp netleştirmek istediğim konular var. Fakat konuyu ertelemek istemedim daha fazla.
Polen konusu çok önemli ve geniş bir konu; atladığım bir şey varsa hatırladıkça ilave etmeyi planlıyorum.

Şimdilik bu kadar…

En güzel şekilde faydalanmamızı diliyorum <3

77 yorum:

  1. Sevgili kozmik,
    Güvenilir (!) arı polenini nasıl seçebiliriz ? Bu konuda da yardımcı olabilir misin ? ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülistan Hanım,
      Amatör olarak işimin yanısıra yaklaşık 50 koloni ile arıcılık yapmaktayım. Bu yıl ilk kez çocuklarım için polen ve propolis aldım arılarımdan. 2016 Yılında hedefim 20 kg polen toplamak. Eğer talep ederseniz %100 doğal bal polen ve propolis ihtiyacınızı karşılayabilirim. Görüşmek dileğiyle. (0507 385 3040)

      Sil
  2. şu an için bilemiyorum sevgili gülistan. ben güvendiğim bir aktardan alarak kullanmıştım birkaç yıl önce. ardından markette görüp bir kavanoz almıştım. kıyasladığımda marketten aldığımız rengi donuk ve toprak rengiydi, tadınında cazip olmadığını söyleyebilirim. fakat aktardan aldığım daha canlı renkte ve daha lezzetliydi. b vitaminlerinin kokusunu ve tadını alabiliyordum. kürün sonlarına doğru yumurta sarısı yiyiyormuşum gibi biraz tiksinmiştim. o kürün çok faydası olmuştu. en son tepki veren yer olarak saçlarımda belirgin bir fark oluşmuştu.
    çok ucuz polenden şüphelenin her zaman. uygun koşullarda üretilmezse böcekleniyor. buna da dikkat edin alırken.
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili kozmik kizim martta uc yasini dolduruyor polen kurunden onada uygulamayi dusundum bu anlamda ölçü ve zamanlama ne olmalı? Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su sekildeydi sevgili kozmik kizim martta uc yasini dolduruyor polen kurunden onada uygulamayi dusundum bu anlamda ölçü ve zamanlama ne olmalı? Sevgilerimle ♥

      Sil
    2. sevgili özlem merhaba :)
      15 gr yerine 4 gr olarak kullanın yani bir tatlı ya da kahve kaşığı. (silme) 1 ocak başlamak için uygundur. alerjisi olmadığından emin olunmalı çocuklarda. diğer anneler için küçük bir not düşelim yeri gelmişken.
      şifa olmasını diliyorum :) <3

      Sil
    3. Teşekkür ederim bilgilendirdiginiz icin peki bu ölçü ve zamanlama ile günlük ve biz yetişkinler icin olan haftalik kür seklindemi olmali kizim icinde ?

      Sil
  4. Kozmikcim bu kür ile birlikte lavanta kürü aynı anda yapılabilir mi bir sorun oluşturur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanabilirsiniz sevgili betul, sifa olsun :)

      Sil
  5. Merhaba kozmik bakim. Cok uzun zamandir kürlerini severek takip ediyorum. Bu konuyu bende cok arastirmistim. Arastirmalarim sonucunda ise polenin buzdolabi gibi sogutucularda saklanmasi gerektigini ogrenmistim. Birde en kaliteli polenler her renkten karisim olanlarmis. Acikta satilan polenlerden mumkun oldugunca uzak durulmali.

    YanıtlaSil
  6. merhaba sevgili remziye :)
    kesinlikle buzdolabında saklanmalı, özellikle de fazla miktarda alındığında. ben azar azar aldığımda oda sıcaklığında da kaldığı oluyor.
    renk konusunda bilim dünyası çok kısıtlayıcı değil (renk bozulmadan ya da başka bir sebepten değilse!)ülkemizdeki iklim ve bitki örtüsü çok çeşitli olduğundan standart renkler mümkün değil zaten. yörenin bitki örtüsüne göre renk değişiyor a da çeşitleniyor.

    YanıtlaSil
  7. Kozmikcim sorum gozunuzden kacmis olacak sanirim cevaplarsaniz sevinecegim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili özlem,
      hala göremiyorum sorunuzu maalesef. hangi konuya yazmıştınız, yardımcı olabilir misiniz bana?

      Sil
  8. sevgili özlem oradan yanıta devam edemiyorum buraya yazayım. zaman olarak uygulama şekli yetişkinlerle aynı, sadece ölçü farklı. dört haftalık kürden sonra günlük kullanıma 1 çay kaşığı ile devam edebilirsiniz. şimdilik bu ölçüler kızınız için yeterli olacaktır. şifa olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili kozmik:)♥

      Sil
  9. Sevgili kozmik bloğu uzun süredir araştırıyorum çok değişik faydalı kolay ve basit şeyler olduğunu gördüm bu benim size bağlılığımı daha da arttırdı. Ben kesinlikle buradaki bilgileri kullanacağım .ama belki bana uygun bir sıralama uygulamaları verirsen ona göre daha istekle başlarım . saçlarım dökülüyo cansız ve seyrek bide uçları yanmış gibi kuru kına sürdüm telleri kalınlaştı ama dökülme ve hacmi aynı çok üzülüyorum saçlarıma stresten daha da dökülüyo lütfen bana yardımcı ol hangisinden ilk başlıyım nasıl bir maske şampuan yapayım sonra neye devam edeyim bilemedim eğer senin içinde zahmet olmazsa benim saçlarıma uygun önerilerini ilk sonra olmak üzere bana önerebilir misin ... bir kadın saçları ne kadar önemlidir bir kadın bilir çok üzülüyorum saçlarıma :((şimdiden teşekkür ederim .. bir faydası olursa her saçımı taradığımda dua ederim senin için :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili Caner <3
      1-kan değerlerinize baktırın, demir eksikliğiniz varsa muhakkak giderin!
      2-aslan günlerinde kesimlerinizi aksatmadan her ay yapın.
      3-günlük olarak karanfil kürünü uygulayın.
      4-maske olarak polen maskesini uygulayın.
      5-stres ve saç dökülmesi için lavanta kürünü uygulayın zamanı geldiğinde.(aslında bu küre hemen ay koç burcundayken başlamanız daha iyi olur.)
      6-sağlıklı beslenmediğinizi düşünüyorsanız polen kürünü uygulayın.

      maske ve kürlere başlamak için dediğim gibi ay koç burcunda başlamanız çok faydalı olur. yani yarın. bu çok önemli fakat olur da yapamazsanız yengeç günlerini bekleyin.
      güzel haberlerinizi bekliyoruz mümkün olan en kısa sürede :)

      Sil
    2. çok teşekkür ederim önerilerinizi en iyi en düzenli şekilde yapacağım:) evet demir eksikliğim var tedavi görüyorum o konuda :(( kesim günlerine kesinlikle günü gününe uyacağım bu aralar hasta olduğum için bugün lavanta kür ve maskeyi yapamadım:( ama önerilerinizi uygun bir şekilde yapıp size sonucu bildireceğimden emin olabilirsiniz... ayrıca ben bir kızım yani caner caner ismine bakmayın abimin google hesabından yazıyorum ;)tekrardan teşekkürler ...

      Sil
  10. merakla bekliyoruz sevgili Caner.
    farklı hesaplardan mesajlar geldiği için sizinki gibi tahmin edebiliyoruz artık. zaten çok önemli değil. faydalı olmak esas.
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili kozmik bi iki soru sorup sizi rahat bırakacağım taaki sonucu söylemek için (umarım müjdeli sonuç)yazacağım:)) sizin polen maskesi için kantaron yağı hangi markaydı bide karbonatı nereden alayım eczaneden mi yoksa bildiğimiz karbonat mı ?? ilginiz için teşekkürler ....

      Sil
  11. Sevgili kozmik merhaba, 24 Ocak'ta polen kürüne başladım, bugün 2. haftanın 2. günü kürün..okuduğum yorumlarda polenin yorgunluğa iyi geldiği, dinçlik ve enerji verdiği yazıyordu..yalnız bende şu an tam tersi bir durum var..gerçi ben bunu polene bağlamak istemiyorum ama sebebini de merak etmiyor değilim..sizce neden kaynaklanıyor olabilir? Ayrıca bu kürün bana artısı, saçımdaki dökülme neredeyse durdu diyebilirim:) tabii bunda no poo uygulamam, alkali su ve Tibet egzersizi (5. tekrardayım) de yardımcı olmuştur mutlaka..neyse, şu yorgunluğuma, halsizliğime bir çare lütfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başka bir nedeni olabilir sevgili cerise.
      stresli yaşamı olanlarda sakinleştirici etkisi nedeniyle bir rehavet de oluşturabilir. kas gevşetici ya da antidepresanlar gibi. ya da böyle bir neden...
      herkeste tamamen aynı etkileri göstermesi mümkün olmaz zaten. hepimizin bünyesi ve ihtiyacı farklı, tepkilerimiz de farklı.
      yıllar önce bir ilaç kullanmıştım. herkeste görülen aşırı uyku ve kilo beklerken yan etki olarak; ben doktoru -ağlayarak-uyuyamıyorum ve yemek yiyemiyorum diye aramıştım. bir ay sürdü bu böyle..
      belki de kendinizi çok yoruyorsunuzdur; dinlenmeye mecbur ediyordur sizi dostunuz olarak :)
      şaka bir yana, çok ciddi bir yorgunluk ve halsizlikse bırakabilirsiniz. değilse devam edin.
      saçınızdaki sonuçların tek başına polenden mi kaynaklandığını da kesin olarak bilemeyiz çünkü faydalı pek çok uygulamayı bir arada yapıyorsunuz. fakat polen kürünün saç üzerindeki etkisi her zaman görünür olmuştur.
      sebebi hangisi olursa olsun sonuç memnun edici :)
      önümüzdeki günler neler getirecek bekleyelim sevgiyle :)


      Sil
  12. Stresli bir hayatım yok, dediğiniz gibi vücut sinyal veriyor herhalde "dinlen" diye;) kürü bırakmayı düşünmüyorum zaten..bakalım neler olacak..sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Sevgili Kozmik,
    Bu küre başlamayı düşünüyorum. Uygun tarih verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Kozmik,
    Bu küre uygun başlama tarihi hakkında bilgi alabilir miyim :)

    YanıtlaSil
  15. 12 şubat uygundur sevgili Necla.
    şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  16. Sevgili kozmik 12 şubatta büyük bir heyecanla polen kürüne başladım fakat aşırı derecede mide şişliği yaşıyorum. Ben küre alışıcağımı düşünüp bu duruma rağmen devam etmeyi düşünüyorum fakat annem polenin mideme dokunabileceğini düşünüp bırakmamı söylüyor... senden yardım rica ediyorum bu konuda😕

    YanıtlaSil
  17. Sevgili kozmik 12 şubatta büyük bir heyecanla polen kürüne başladım fakat aşırı derecede mide şişliği yaşıyorum. Ben küre alışıcağımı düşünüp bu duruma rağmen devam etmeyi düşünüyorum fakat annem polenin mideme dokunabileceğini düşünüp bırakmamı söylüyor... senden yardım rica ediyorum bu konuda😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili rabia,
      size dokunduğunu hissediyorsanız kullanmayın. ya da sabah akşam 1 tatlı kaşığı olarak deneyip ona göre değişiklik yapın mutlaka kullanmak istiyorsanız.
      sevgiler <3

      Sil
  18. Merhaba kozmik bakım ben polen kürüne başlamak istiyorum ne zaman başlamak gerekiyor teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba zevgili berat,
      10-11 mayis uygundur. Sifa olmasini diliyorum :)

      Sil
  19. Merhaba kozmik, sizi yeni takip etmeye başladım. Polen kürüne ne zaman başlamalıyım bu ay geçti sanırım ama ağustos ayı için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, hoşgeldiniz :)
      8 ağustos sabahı başlayabilirsiniz.
      şifa olsun..

      Sil
  20. Merhaba sevgili kozmik. Bu ayda polen kürüne ne zaman başlamak gerekir? Yoğun dökülmesi olan biri için kürün ne kadar sürdürülmesini tavsiye edersin?

    YanıtlaSil
  21. Bu arada polen temin etmedim henüz ay sonuna doğru bana gelebileceğini tahmin ediyorum. Ayın geneli için bilgi verebilirsen sevinirim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba :)
      ay sonunda temin edecekseniz 3 eylül isabetli bir başlangıç olur. bu kür dört haftalık bir kür fakat tamamladıktan sonra kahvaltılarda küçük miktarda tüketmeye devam edebilirsiniz. normalde kaliteli bir beslenme şekliniz varsa buna gerek olmaz aslında. tercihinize kalmış.
      şifa olmasını ve güzel sonuçlarınızı duymayı diliyorum :)

      Sil
  22. Merhaba kozmik bakim.. Polen hakkindaki yazinizi ve kur onerinizi heyecenla okudum ve etrafimla paylastim:) sizin gibi faydali bilgi olunca dayanamiyorum.. ;) sorum size benim 11 aylik bebegim var ve kansizlik sorunu cikti acikcasi ilac kullanmak istemiyorum. Peki kizim icin polen kuru uygun mudur? Aslinda yogurduna falan bir cimdik atiyorum cogu zaman bu yeterli mi bilmiyorum.. Veya daha erken mi? Kendim icinde saclarim cok dökülüyor lohusalik donemi sonrasi her annenin kacinilmazi bunu biliyorum ama bnimki cok uzun sürdü. Uzerimde de acayip bir yorgunluk halsizlik var bunun icin hacamat yaptirmayi düşündüm. Bir yandanda sizin vermis oldugunuz kuru denesem olur mu? Son olarak polenin ucuzuna itibar etmemiz gerekir derken ortalama kalite fiyati ne olmalidir.. Simdiden tskler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne iyi etmişsiniz sevgili hh kocaman <3 beni en mutlu eden şey daha fazla kişiye ulaşması bu bilgilerin ve bir o kadar kişinin faydalarını yaşaması.
      11 aylık bebekte kullanımı hangi miktarda olmalı inanın bilmiyorum. en doğru bilgiyi doktorunuzdan alabilirsiniz. fakat şunu söylemeliyim: verdiğiniz küçük miktar polen yoğurtla birleştiğinde (tüm süt ürünleri için geçerli) demir emilimi engelleniyor. posasız meyve suyu alternatif olabilir bunun için. bu şekilde verdiğinizde de yine öğün ortalarına rastlasın.
      sizin için de öneririm elbette, çok iyi hissettirecektir. muhtemelen sizde de demir eksikliğine bağlıdır. sizin kan değerleriniz düzeldiğinde bebeğiniz için de işler yoluna girer :)
      acil şifa olsun ikinize de :) <3

      Sil
  23. Merhaba, küre başlama zamanı konusunda bilgi verebilir misiniz? Ay hangi burçta büyürken uygun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      3 eylül güzel bir başlangıç olur. hemen üst kısımda da yazmıştım, umarım görmüşsünüzdür.
      şifa olsun..

      Sil
  24. Evet, teşekkürler. Belki ağustos'ta da vardır diye umuyordum :)

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar,ben 2ay sonra tüpbebek tedavisine başlayacağım,dr yumurtalarımın az olduğunu söyledi ve biesteron diye bi ilaç verdi,bu 2aylık süreçte vücudumu hamileliğe hazırlamak istiyorum,hangi kürleri ne zaman uygulamam gerekir tavsiyenizi merak ediyorum,şimdiden çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili Zeynep,
      alerjiniz yoksa 1 aylık polen kürünü uygulamanızı ve buna 3 eylülde başlamanızı öneririm.
      iyi haberlerinizi almayı diliyorum :) <3

      Sil
    2. blogta bu kürü bulabilirsiniz.

      Sil
    3. Çok teşekkürler,inşallah :)

      Sil
  26. Sevgili kozmikçim severek takip ediyorum seni küre baslamak istiyorum 3 eylül yazmıssın geçmi kaldım ne zaman baslamalıyım ?

    YanıtlaSil
  27. MERHABA KOZMİKCİM KÜRÜ UYGULAMAYA BAŞLAMAK İSTİYORUM NE ZAMAN BAŞLAYAYIM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili melike,
      evet geç kalmışsınız. 8 ekim bundan sonrası için en ideal tarih olur.
      şifa olsun <3

      Sil
  28. Kozmikciğim merhaba,
    Polen kürüne başlayalı bugün 1 hafta oluyor. Dozu arttıracağım fakat endişelerim var. Küre başlamamla hemen hemen eşzamanlı olarak cildim alerjik tepki vermiş gibi deri altında kalan küçük küçük bir sürü sivilcemsi döküntülerle kaplandı :( Ama kürü bırakmak da istemiyorum, iştahım açıldı, iyi geldiğini hissediyorum. 3 silme tatlı kaşığı kahvaltıdan önce tüketiyordum, şimdi dozu arttırmaya çok çekiniyorum. Ne önerirsin acaba? Çok teşekkürler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili müge,
      polen alerjisi bilinen bir şey fakat sizdeki alerji mi yoksa başka bir nedeni var da aynı döneme mi rastladı anlayamadım. isterseniz bir test yaptırın ya da uygulamayı bir süre bırakıp evde test etmiş olun. bıraktıktan sonra ve yeniden başladıktan sonra neler olacak bir görün.
      yorumu okuyacak arkadaşlar için bir şey ilave edeyim: normalde polen alerjisi ciddi bir durumdur. sizde böyle bir tepki oluşmadığı için evde gözlemleyebilirsiniz diyorum. özellikle arıya karşı alerjisi olanlar polen taneciklerinden birkaç tane bile tüketmemeli!

      Sil
    2. Yanıt için çok teşekkürler <3

      Cildim bazı şeylere fazla tepki verebiliyor, sanıyorum ondan. Arı ürünlerine alerji gibi bir durumum yok, olsa dediğiniz gibi zaten hastanelik olurdum şu an (: Mesaj attığım güne göre sanki dindiler, belki de birden başlayınca fazla geldi ve alıştı metabolizma şu an. Organik polene geçtim ayrıca. Dediğiniz gibi azaltıp, arttırıp gözlemleyeceğim. Sevgiler.

      Sil
  29. kilo vermek amacıyla diyetimin yanında kullanabilirmiyim yağları yakar yazıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elbette sevgili aslı.
      fakat bu bir aylık yoğun kürü uygulamayın direkt. daha az miktarda, örneğin günlük 8 gr. yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
      faydalı olmasını diliyorum.

      Sil
  30. Kozmikciğim yorumum neden görünmüyor acaba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili müge,
      birkaç gün önceki yorumunuzu ve bunu görüyorum ben. başka bir yorum varsa ya gönderirken sorun olmuştur ya da yanlışlıkla başka bir sayfaya yazmışsınızdır.
      protein ya da vitamin alerjisi olabilir belki. dediğiniz gibi birden yadırgamış olabilir beden fazlasını. ya da aldığınız polende de problem olabilir. daha önce de benzer bir durum olmuştu. güvenilir bir yerden temin etmek önemli gerçekten
      sevgiler :)

      Sil
  31. Merhaba sevgili kozmik. Polene ben de başlamayı düşünüyorum ama anlamadığım sade mi yiyecez poleni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhab sevgili hatice,
      evet sade tüketiyoruz. ben uyguladığımda suyla yutuyordum çok faydasını gördüm fakat eriterek tüketmenin daha faydalı olduğunu öğrendim daha sonra. şimdi genellikle su ya da mümkün değilse meyve suyu ile eriterek alınmasını öneriyorum. aslında sadece suyla eritmek en faydalı olan şekli.
      şifa olsun :)

      Sil
  32. Selamlar.Bende polen kurune basladim dun ama bendeki sorun midem kaldirmadi ve zor yedim.Acaba sutle karistirsam ayni etki olur mu veya baska seyle yesem.Cunku cok zor yuttum tadi acayip geldi.Simdiden cevap icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben sütün baskın bir tadı olmadığından o şekilde çok zor tükettim. Meyve suyu tatlı ve daha baskın olduğu için polenin tadını daha az alıyorsunuz. Süt veya meyve suyunu öneriyor Kozmik de.

      Sil
    2. merhaba sevgili gökçen,
      aslında çok lezzetlidir fakat her polende aynı lezzeti bulmak mümkün olmuyor. ben de son aldığımda çok zorlandım. oysa ondan öncekini zevk için ağzıma atıyordum :) deneyerek almak çözüm olabilir. bunu tüketene kadar meyve suyundan yardım alabilirsiniz hemen üstte yazdığım gibi.
      sevgiler :)

      Sil
  33. Kozmikçim sorunun cevabını yazıda buldum. Ne oldu biliyor musunuz çok iyi tanıdığım bal üretimi yapan bir abi var polen de satıyor bir de ona sorayım polen kullanımını belki bildiği farklı bir şey vardır diye düşündüm. Sitesinin linkini verdi en aşağıda bir link var(kendi sitesinden söz ediyor) onu mutlaka oku Polenle ilgili bu kadar başarılı bir yazı bugüne kadar görmedim ben de merakla baktım bir de ne göreyim sizin bloktan bu Polenle ilgili makalenin linki çok şaşırdım ya 😄 bir o kadar da sevindim doğru adreste olduğum kanısına bir kez daha vardım. İyi ki varsın kozmik bakım 💕💕💕😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de akşam üstü, bu yorumunuzu henüz görmeden yanıtlamıştım sorunuzu sevgili hatice :)
      ciddi emek verdim polen konusunda gerçekten. fakat bunu başka bir ağızdan duymak ayrı bir haz, ayrı bir onur. anahtar kelimelerle küçük bir arama yaptım yazıyı bulur, teşekkür ederim diye fakat bulamadım maalesef. siz görüştüğünüzde teşekkürümü iletirseniz çok mutlu olurum :)
      iyi ki varız öyle ise, şifa olmasını diliyorum yeniden :) <3

      Sil
  34. Onu da hemen söyleyeyim size. Sitesinin adı arıcı metin polenle ilgili açıklama kısmında sizin yazının linki var :) hem bal ve polen ihtiyacınızı da belki ordan temin edersiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, ilk fırsatta inceleyeceğim <3 :)

      Sil
  35. Merhaba kozmikçim. Ben bir hafta önce polene başladım. Bir yorumda fark ettim süt ürünleriyle beraber kullanıldığı zaman demir emilimini azaltır demişsiniz ben bir kaşık polen alıp ardından hemen kahvaltı yapıyorum ve her kahvaltıda peynir tüketiyorum peynir de dahil mi buna?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili hatice,
      kahvaltıdan yarım saat önce almaya çalışırsanız sorun olmaz.
      şifa olsun :)

      Sil
  36. kozmik hanımcım polen kürüne başlamak için en uygun vakit hangisi bir de çocuk için başka hangi kürü tavsiye edersiniz. afedersiniz erkekde ki spermi güçlü hareketlendirmek için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başlangıcınız 4 kasım akşam saatleri olabilir, sonra sabah devam edebilirsiniz sevgili emira. bu sorunuzu birkaç gün önce de yanıtladığımı hatırlıyorum, facebooktan mıydı acaba? tekrar edeyim, polen dışında detaylı bilgi sahibi olduğum bir kür yok. keçiboynuzu kürü üzerinde çok konuşulan bir kür. dilerseniz bunu bir araştırın.
      şifa olsun <3

      Sil
  37. Polenin bal ve arı sütü ile karıştırılmış akışkan macun hali var onun faydasi inanılmaz tüm hastalara önerilerir. Biz de kullanıyoruz. Acaba ondan alıp her gün bu ölçülere göre alsam olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu karışım daha güçlü olduğu için fazla gelebilir sevgili rüyaperest. biraz temkinli olmakta fayda var.
      şifa olsun <3

      Sil
  38. Kozmik bakimcm poleni bir bardak suyla mi alicaz ölçüsü varmi suyun valla her yerden yaziyorum size;)

    YanıtlaSil
  39. Unuttum günlük alicagimiz polen 15gram bir ölçülük aldim aktardan bir yemek kasigi oluyor dogrumudur bu ölçü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zerrin,
      suyun ölçüsü yok, nasıl rahat ederseniz. hatta ben bir defasında çok lezzetli bir polen almıştım, hiç susuz, ağzımda eriterek tükettim :)
      15 gr da aşağı yukarı o kadardı yanlış hatırlamıyorsam. dolu dolu bir kaşık gibi hatırlıyorum hazırlattığım paketleri.
      güzel haberlerinizi bekliyorum <3
      şifa olsun :)

      Sil
  40. Sayenizde güzel şeyler yapmaya calisiyorum çok teşekkürler iyiki varsiniz;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu kakım oluyorsa, iyi ki varız <3

      Sil
  41. Merhalar arı polenini nerden temin edebilirim? Doğal, güvenilir olması için.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba sevgili buse,
      iyi tanıdığınız ve güvendiğiniz bir aktar varsa yardım isteyebilirsiniz. bir de polenle ilgili yazılarımdan birinin yorum kısmında bir satış sitesinden bahsedilmişti. vaktiniz varsa yorumları bir inceleyin.
      sevgiler <3

      Sil