Sayfalar

Güzelliginiz Için Beslenin!

By Gracey Hitchcock for The Style Glossy  
Güzelliğiniz İçin Beslenin!
Güzel ve parlak bir cilt ve sağlıklı bir görünüm için, yedikleriniz, yani vücudun içine aldıklarınız en az vücudun üzerine ne sürdüğünüz kadar önemlidir. İşte beslenme düzeninize ekleyebileceğiniz, protein açısından zengin bazı yiyecek önerileri.

Kahvaltı
Uzmanlar, kahvaltının kilo kontrolü ve enerji için önemli olduğu hususunda hemfikirler.

· Yulaf, yoğurt ve meyve: Bu besinler, vücudun güne hızlı başlangıç yapması için ideal. Yulaf, vitamin B, fitokimyasallar (bitkilerde doğal olarak bulunan, biyolojik olarak aktif kimyasal bileşikler) ve lif açısından zengindir ve ensülin ya da şeker düzeyini ekmek ya da kahvaltılık gevrekler gibi birden yükseltmez. Yulafınıza düşük yağlı, kalsiyum açısından zengin ve kilo vermeye yardımcı olduğu kanıtlanmış bir besin olan yoğurdu ekleyin. Tatlılık vermek için de antioksidan özelliği güçlü, taze ya da dondurulmuş etli, kabuksuz ya da zarlı meyvelerden (çilek, böğürtlen, vişne vs.) ekleyin.
· Çay ve kahve: Kahvaltıda aldığımız bu içecekler metabolizmanızın hareketlenmesine ve kilo vermenize yardımcı olacaktır. Ölçüsünde alındığında kahve, aynı zamanda konsantrasyona da yardımcı olacaktır. Çay, gerçek bir güzellik demidir. Özellikle de yeşil çayın, metabolizma üzerinde kahveninkine benzer yararları vardır ve aynı zamanda cildin güzelleşmesini de sağlar. Yeşil çay, cildi güneşin zararlı UV ışınlarından koruyup yaşlanmayı yavaşlatan etkileri olan kateşin maddesi ile kuvvetli antioksidanlar içerir.

Öğle Yemeği
· Somon Balığı: Somonun tüm çeşitleri, sağlığa pek çok yararları olan omega 3 yağları ve doymamış yağ asitleri açısından mükemmel bir besin kaynağıdır. (Ancak yine de fümelenmiş somonun yüksek oranda tuz içerdiğini unutmayın.) Omega 3 yağları, beyin ve kalp sağlığı açısından gerekli olduğu gibi, cildi genç, sıkı ve nemli, saç ve tırnakları da parlak tutar. Omega 3 yağları açısından zengin besinleri tüketmek, son zamanlarda Avustralya’da yapılan bir araştırmanın da gösterdiği gibi, cildi prekanseröz lezyonlar gibi ciddi güneş zararlarından korur. Somon sevmiyor musunuz? Ringa balığı, alabalık, morina balığı, ceviz, badem ve keten tohumu da omega 3 açısından mükemmel kaynaklardır.
· Narenciye ve domates: Portakal, greyfurt, limon ve domates, C vitamini açısından zengindir. Bu vitamin, sadece bağışıklık sisteminizi güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda vücudun, cildin sıkı durmasını sağlayacak doğal kolajeni üretebilmesi için de gereklidir. C vitamini deposu olan domates, aynı zamanda cildi güneşten koruyan likopenler ile doludur, bu yüzden bazı uzmanlar, domatesi “doğanın güneş kremi” olarak adlandırır.

Akşam Yemeği:
· Havyar: Kozmetik şirketleri, lüks yaşlanma karşıtı ürünlerin içerisine havyar koyarken ne yaptıklarını gayet iyi biliyorlar; havyar cilt için inanılmazdır. Ancak havyarı cilt tedavisinde en iyi kullanma yolu onu yemektir. Tüm havyar çeşitleri cildi canlandıran, nemlendiren ve yumuşatan etkilere sahip omega 3 yağları ve diğer antioksidanlar ile doludur.
Eğer bu yiyecek ya da içecekleri tüketmiyorsanız, başlamak için şu andan daha uygun bir zaman yok. Bu ürünleri beslenme rejiminize ekleyin, pürüzsüz bir cilt ve harika bir sağlık yolunda ilerleyin.
 

2 yorum:

  1. öğle yemeği somon, akşam yemeği havyar:))))))

    YanıtlaSil
  2. protein diyelim biz ona belgin hanım:))

    YanıtlaSil