9 Ocak 2013 Çarşamba

Ayva Çekirdeginin Faydaları 2 / Ayva Çekirdegi Maskesi

 
Ayvanın meyvesi, yaprakları ve çiçekleri gibi çekirdekleri de şifalıdır. Eski çağlardan beri bilinen bu özelliğini Romalılar oldukça iyi değerlendirmiş; parfümden bala kadar her şeyin içinde ayvayı kullanmışlardır.
Ayvanın çekirdekleri birçok şekilde kullanılabilir:

Çocuk ishallerinde 5-6 gr çekirdek 1 bardak suda 15-20 dakika kaynatılıp içirilir.

Aynı şekilde hazırlanıp gargara yapılırsa boğazdaki ağrı, kızarıklık ve gıcık giderilir.

Mikrobik hastalıklarda ezilmiş çekirdekle hazırlanan çay çok faydalıdır. Balla tatlandırılabilir.(Mikrobik hastalıklarda elma ve armut çekirdekleri de aynı şekilde kullanılabilir.)

Öksürükte, bronşitte, mide ve bağırsak rahatsızlıklarında kullanılabilecek etkili bir yumuşatıcıdır.

Yukarıdaki şekilde hazırlanan çay soğutulduktan sonra cildi yumuşatmak için;  yanık ve egzama tedavisi için; dudak çatlamalarını önlemek ve tedavi etmek için; emziren annelerde oluşan meme ucu yaralarını önlemek ve tedavi etmek için kompres şeklinde kullanılabilir. Ayrıca cilde sürüldüğünde kırışıklıkları giderir ve cildi gençleştirir.


İltihaplanan gözlere de bu çayla ılık  ya da soğuk kompres yapılır.                                     

Ayva çekirdeklerinden farklı biçimlerde de yararlanılabilir. Örneğin 1 su bardağı suya 10 gr kadar ayva çekirdeği koyularak bekletildiğinde jel kıvamına gelecektir. Bu şekli ile de bronşitte, öksürükte, mide ve bağırsak sorunlarında yumuşatıcı olarak kullanılabilir. (cilt bakımı için aynı şekilde hazırlanır. suyun miktarını azaltarak buna daha uygun yani krem kıvamında bir jel elde edilebilir. )

Toz haline getirilmiş ayva çekirdekleri (ya da çok az su ile hazırlanan koyu bir jöle), aktarlardan temin edilebilen nöbet şekeri ile karıştırarak hap haline getirilir ve ağızda yavaşça emilerek kullanılırsa şiddetli öksürüğü keser; ciğerlere çok faydalıdır.

Antioksidan özelliğiyle bilinen ayvanın çekirdekleri cilt için de son derece yararlıdır. Üstelik parafin ve paraben içerdiğinden dolayı faydası kadar zararı da olan birçok bakım ürününün aksine, hassas ciltlerde bile güvenle kullanılır. Çünkü tamamen doğal ve saftır.

Cilt sağlığı ve güzelliği için yukarı anlattığım şekilde bir jel hazırlanır. Bu jel, su yerine kaliteli ve saf bir gülsuyu ile de hazırlanabilir. Dikkat edilmesi gereken önemli bir konu da bu jeli hijyenik bir kapta hazırlayıp saklamanız.

Hazırlanan bu jel kaliteli bir balla karıştırılıp, daha koyu kıvamda ve daha etkili bir cilt kremi elde edilebilir. Kremi hazırlarken tahta bir kaşık ya da spatula kullanmak daha iyi olacaktır.

Jel ya da krem hazır hale geldikten sonra, temizlenen cilde sürülür ve 20 dakika bekletilip yıkanır. Düzenli kullanıldığında cilt lekeleri ve sivilceler kaybolacaktır. Bu aynı zamanda kırışıklığı gideren, cildi sıkılaştıran ve tazeleyen bir maskedir. Tek bir kuruş bile harcamadan hazırlayabileceğiniz bu bakım maskesi tamamen doğal olduğundan hiçbir yan etkisi de olmayacaktır.

Ayvanın içeriği ve faydalarını anlatan, yazımın ilk bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.

Ay takvimine göre tedaviyi hızlandıran ve etkisini arttıran günleri takip etmek için Kozmik Bakım facebook ve twitter sayfalarını takip edebilirsiniz.
 

Sevgiyle sağlıkla ve güzel kalın!

67 yorum:

  1. arkadaşlar bu kış ayva çekirdeklerinin tümünü jel haline getirip saklayın mutlaka.bakın yakında bu jelleri ne için kullanacağız;)

    YanıtlaSil
  2. Her zamanki gibi çok güzel bir paylaşım olmuş. Tesekkurler kozmik bakım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güle güle kullanın, şifa olsun:)

      Sil
  3. Kozmik Bakımcım çok teşekkürler. Jel haline getirip cildimde uzun zamandır kullanıyordum ama bu kadar farklı amaçlarla kullanıldığını hiç bilmiyordum.Ben ayva çekirdeklerini kapalı cam bir kavanozda saklıyordum.
    Bir sorum olacak. Jel haline getirdiğimiz ayva çekirdeklerini ne kadar süre saklayabiliriz?

    YanıtlaSil
  4. ha bir şey daha ben bu jeli saçlarıma sürmeyi de düşünmüştüm ama denemedim. cildi yumuşacık yapıyor ya belki saçlarımı da yapar diye öyle bir düşündüm. fakat deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. en güzeli en kısa zamanda tüketmek ayşe.yaz mevsimi için de hazırlanacaksa küçük küçük farklı kavanozlara hazırlanıp buzdolabında saklanabilir. böylece kullandıkça yenisine geçilir ve tamamı birden hava almamış olur.
    saç uçlarına da uygulanabilir tabi. özellikle temiz ve nemi alınmış saçın uç kısımlarına.
    seni daha sık görmek dileğiyle ayşe :)

    YanıtlaSil
  6. Annemde hazırlıyordu kendine, ama suya katarak, söyleyeyim bir dahaki sefere, gül suyu veya lavanta suyuyla yapsın. 2 gün bekletiyor jel kıvamına geliyor. Ben kullanmadım.

    YanıtlaSil
  7. bn hamileliğimde iraz çekkirdek saklamıştım yara olursa dıye.Gercekten mukemmel bilgiler yanlız çayı nasıl hazırlıcaz onu anlamadım.4 gundur dehşet öksürüğüm var bi türlü gecmıyo yardımcı olursan sevınırım kozmıkçim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seyma öksürük için ayva ile ilgili diğer yazımın altındaki yorumlara bakmanı öneriyorum.arkadaşımız lal için bir tarif vermiştim.o yöntemle çok daha kısa sürede kurtulabilirsin öksürüğünden.ayrıca bergamutreçelinin de güzel bir tavsiyesi vardı.geçmiş olsun:)

      Sil
  8. krem olarak kullanmak süpermiş.

    ya peki göz altlarında da kullanabilir miyiz? nemlendirici diye okuyunca hemen bu geldi aklıma :)

    bu arada öksürük için söylediğini deneyemedim. hem üşengeçlik hemde tek tük kalmıştı şu an iyiyim. umarım olmaz ama eğer ki olursa aklımda :)

    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun, önemli olan sağlığına kavuşmuş olman:)
    göz altı için bende düşündüm ancak asit barındırıp barındırmadığını bilmediğimden denemeden öneremedim.gözaltına sürüp birkaç dakika beklenebilir, yalnız yanma olursa hemen silinmeli. şu an elimde hazırlanmış jel yok, denediğimde bende mutlaka bilgi veririm sizlere:)

    YanıtlaSil
  10. ben bu hafta biriktirmeye başlamıştım. paylaşımın cuk dedi :)
    teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bolca stok yapın ki benim gibi yaz mevsiminde soğuk hava depolarını aramayın ayva için :)

      Sil
  11. ben 1 aydir kullaniyorum.. jeli hazirladim buz kalibinda dondurdum , hergun birtanesini eritene kadar cilde buz masajiyla suruyorum goz alti dahil... ince kirisiklarim hafifledi , cildim gergin ve daha parlak:))) gulsuyu ile deneyecegim birde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir haber bu yasmin:) arkadaşlarımızdan biri de emzirme sebebiyle oluşan yarasına uyguladığını söyledi. hatırladığım kadarıyla iki günde yarayı kapatmış.

      Sil
  12. hazırladığımız jelleri buzdolabında cam kavanozda saklamak mı daha iyi yoksa plastik küçük kaplarda buzlukta dondurmak mı? ayy bilemedim şimdi. ne yapmalıyım, bi akıll :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her ikisini de deneyip tecrübe edinmek en güzeli:)

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. jel ne sıklıkla kullanılabilir

    YanıtlaSil
  15. ben ayvayı severek yerdim ama çekirdeğinin de faydalı olabiliceğini ayvanın faydalarını araştırırken bloğunuzda gördüm ben de deneyeceğim teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. tamamen doğal olmasının avantajını kullanarak nemlendirici gibi sıklıkla kullanabilirsiniz..

    YanıtlaSil
  17. merhaba
    10 gr ayva çekirdeği yaklaşık kaç taneye tekabül ediyor? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba
      çekirdeklerin ağırlığı birbirinden farklı olduğu için özellikle bir çekirdek sayısı vermek mümkün değil.ben küçük bir kavanoza saf su koydum ve koyu bir jel elde edene kadar çekirdek ilave ettim. size de bunu öneriyorum, daha kolay oluyor hazırlamak.
      şifa olsun şimdiden:)

      Sil
    2. kaç grama gelir bilmem ama yarım çay bardağına 7-8 tane koyuyorum akşamdan, sabaha hazır oluyor, bu ölçüyle sıvı sabun kıvamında bi karışım oluyor.

      Sil
  18. Acaba dogum lekelerinede faydalimidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düzenli kullanılırsa kesinlikle işe yarayacaktır oya hanım. yalnız yukarıda 20 dakikalık koruyucu bir maskeden bahsetmiştim. size gece sürüp sabah yıkamanızı öneririm.bunu her gece ve nisan ayı ortasına kadar uygularsanız inanıyorum ki bize güzel sonuçlarla döneceksiniz:)
      şifa olmasını diliyorum..

      Sil
  19. Sabahtan beri neredeyse bi cok yazinizi okudum, not aldim, alınacak listesi bile hazirladim ayva allahtan bahcemizde var , cekirdekleri hobi amacli kullaniyordum ama artik jel yapmak icin biriktirecegim. zaten kucuk kızım grip bile oldugunda elma, ayva dilimli cay yapiyordum icine bi tane karanfil tanesi bir parcada tarcin cubugu ve balla tatlandirip iciriyordum grip bile olsa cabucak iyilesiyordu. Verdiğiniz her bilgi cok faydali tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  20. nurten hanım çok teşekkürler, sizde güzel bir bilgi vermişsiniz:)

    YanıtlaSil
  21. Sn . admin bi sorum olucak . Şimdi bunu sadece jel halin de kullanırsak mı sivilceler ve izler daha kolay yok olur yoksa bal ile beraber kullanırsak mı ? yardım pls .

    YanıtlaSil
  22. serap hanım jeli sade olarak kullanabilirsiniz. bal da hücre yenileyicidir ancak yüzde kullanımı riskli olabilir, özellikle tüylenmeye meyilli ise.

    YanıtlaSil
  23. Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için . Denicem :)

    YanıtlaSil
  24. Kozmik'cim, ayva şekirdeklerinden jel yaptım. (küçük bir kavanoza su koydum, içine yediğim ayvaların çekirdeğini attım. buzdolabında beklettim. 3 haftadır bu şekilde çekirdek ilavesi yapıyorum , koyuca bir kıvam aldı) şimdi bu jeli sade olarak yüze ; gözbölgesi hariç sürsek, cilt lekesi dahil ; cildimize faydası olur mu? tüylenme riski nedediyle bal ilave etmicem. haftada 1 uygulasak olur mu. hangi güne getirdek faydalı olur. tşk'ler.

    YanıtlaSil
  25. sevgili oya, o kadar doğal bir krem ki istediğiniz sıklıkta ve günde kullanabilirsiniz. özellikle geceleri kullanın. çok memnun kalacaksınız. bu kreme daha fazla çekirdek ilavesi yapmayın, farklı bir kavanoza hazırlayın devamını.

    YanıtlaSil
  26. Bende sivilce sorunundan bktim ins kurtulurum artik

    YanıtlaSil
  27. Mrb benim cildim cok yagli surekli sivilce cikiyor buda cildimi bozuyor benide sivilcelerden kurtarirmi:)

    YanıtlaSil
  28. sevgili ayşegül inşallah. kategoriler bölümünden "sivilcelere bitkisel çözüm" başlığınıda inceleyin mutlaka. çok etkili yöntemler bulacaksınız. şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  29. Merhaba kozmik bakım. ben 1,5 yıldır sizi sessiz olarak takip ediyorum. Bu ilk mesajım. (Diğer başlıklara da fırsat buldukça yazacağım inşaallah.) çok şey öğrendim, uyguladım ve faydasını gördüm, görmekteyim. Sağol. Ayrıca çevremdekilerle de paylaşıyorum sizden öğrendiklerimi.
    Son olarak ayva çekirdeği jeli hazırlamak istedim hazır mevsimindeyken. gül suyu ile hazırladım cildim için. 2 gün oldu ama hiç jel kıvamına gelmedi henüz. Süre belirtilmemiş sanırım yazınızda. Bir yerde yanlış mı yaptım, yoksa sabırsız mıyım anlayamadım??
    bir çay bardağı doğal gül suyuna yaklaşık 20 tane çekirdek attım.

    YanıtlaSil
  30. sevgili ay ışığı ben teşekkür ederim yazılarıma gösterdiğiniz ilgi için:) üzerine çekirdek ilave etmeniz gerekiyor. bir de çekirdekleri yıkamadan koymalısınız. şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  31. teşekkür ederim kozmik bakım. yıkamadan koymuştum çekirdekleri zaten. çekirdek sayısını 2 katına çıkardım. beklemekteyim ;) olmazsa yine ilave edicem. çekirdek miktarı yeterli ise kaç güne jel kıvamına gelir peki?

    YanıtlaSil
  32. hazirladigimiz jeli en fazla ne kadar kullanabiliriz acaba iki ayri kaba hazilardim birini kullaniyorum hala ama digeri epeydir duruyor bi sure sonra sakincali olabilir mi acaba ?

    YanıtlaSil
  33. Bende başladım bu gün ayva çekirdeği teli yapmıştım once inanç önemli olan allah herşeyin çözümünü doğadan vermiş bize şükürler olsun herkeze şifa olsun dilerim yanlız yaptığım teli kaç gün kullanabilirim bana yardımcı olursanız sevinirim ..

    YanıtlaSil
  34. sevgili tuba sorunuz dikkatimden kaçmış, kusura bakmayın. açtığınızda bir fark olup olmadığı anlarsınız zaten bozulmuşsa. farklı kaplarda hazırlamanız güzel. aynı anda açmazsanız hava almamış olur diğeri. hazırladığınız jeli buzdolabında saklayın, uzun sure dayanır.

    sevgili gülnur sizin sorunuza da yanıt vermiş oldum. ne güzel yazmışsınız:)

    ben de sizlere şifa diliyorum.

    YanıtlaSil
  35. bu jeli gece sürüp sabah yıkasak bi sorun olur mu

    YanıtlaSil
  36. Öncelikle paylaşımlarınız için teşekkürler, bende 2 gün önce denedim. Benimkinin kıvamı oldukça koyu oldu sanki jöle gibi 2 gün beklettikten sonra dün gece maske olarak 20 dakika beklettim cildim inanılmaz yumuşak oldu. İnşallah kırışıklığada etkisi olur zamanla.

    YanıtlaSil
  37. düzenli kullanımda oluyor sevgili neşe. şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  38. tamamen doğal olduğu için sorun olmaz sevgili öznur. şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  39. Merhaba..
    ben sivilce problemi cekiyorum.. ve malesef bütün cilt ürünlerini kullandim ( markali markasiz) hic bir faydasini görmedim.. ve burde ayva cekirdeginin yararli oldugunu ögrendim..
    acaba nasil kullanmamiz gerek.. ve nekadar SIKLIKLa?

    YanıtlaSil
  40. sevgili esra istediğiniz sıklıkla kullanabilirsiniz. özellikle gece yatmadan once temiz cilde uygulayın. ayrıca kategoriler bölümünden "sivilcelere bitkisel çözüm" başlığını inceleyin. çünkü kudret narı da inatçı sivilcelerde çok etkilidir. şifa olsun.

    YanıtlaSil
  41. merhabalar. ayva çekirdeğiyle hazırladığım çayı cildimi temizlemek için kullanıyorum ve jeli sonrasında uyguluyorum. ayrıca bu çayımı buzdolabında ve cam kavanozda saklıyorum. acaba doğru mu yapıyorum emin olamadım. yani bu çay, jel gibi uzun süreli kullanılabilir mi. şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  42. bitki çaylarının çok fazla bekletilmemesi gerekir sevgili yeşim. biraz zahmetli olur fakat en fazla üç gün kullanın bu şekilde. bunun dışında buz kalıplarına koyup tamamen dondurabilirsiniz. fakat bunu temizleme amaçlı değil hem bakım hem masaj için kullanabilirsiniz. çünkü soğuk uygulamada gözenekleriniz kapanır ve istediğiniz temizliği elde edemezsiniz. şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  43. Ben yuzum icin kullandim AMA kuruttu .gul suyu ile de yaptim normal Su ile de yaptim

    YanıtlaSil
  44. maskeden sonra kullandığınız nemlendiriciyi uygulayın sevgili özge. neden kuruttuğunu anlayamadım malesef.

    YanıtlaSil
  45. iyi gunler
    ben de sessiz takipcilerinizdenim efendim. cok guzel bir calisma yapmissiniz boyle bir site kurmakla... herkese cok faydali. ben bir aydan once bir ayvanin cekirdeklerini kucuk bir kavanozda jel haline getirdim. buz dolabimda duruyordu. dogrusu oncesinde cekirdekleri yikaip ikamadigimi da hatirlamiyorum. bir sakincasi olur mu yikanmis olmasinin? bir de bu kadar uzun sure beklemesinin bir zarari olur mu? rengi de sivinin kendisi de koyu. ama kapagi actigimda kuf ya da bozuk bir koku yoktu. aydinlatirsaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
  46. bozulmamıştır sevgili arife. yıkanmasının bu yönde bir zararı yok. sadece yıkadığınızda çekirdeğin jeli akıp gidiyor ve kullanamıyorsunuz. jeli elde edebildiğinize gore yıkamamışsınız.
    güzel cümleleriniz için de çok teşekkür ediyorum:)

    YanıtlaSil
  47. Selam hnmlar.ben iki hafta oldu ayva çekirdeği jeli kullanıyorum.arkadaş tavsiye etmisti ve hemen uygulamak istedim.yaşım 39 beyaz tenliyim cildim çok hassas yuzumdeki lekelerden alın ve göz cevresindeki kırışıklardan bütün şikayetim.kremleri karşı alerji oluyor ve kullanıyordum.sonuç mu : yuzumdeki lekeler iki hafta kullanmama rağmen çok azaldı kırışkilar için biraz daha zmn gerekiyor bence muhteşem bişey ....mutlaka deneyin ve sabırlı olun.

    YanıtlaSil
  48. Selam hnmlar . İki aynanın çekirdeklerini bir krem kabına koydum üzerine ılık su ilave ettim ağzı açık olarak iki gün beklettim jel haline geldi .her gece yuzumu temizleyip sürdüm sabaha kdr durdu sabah yıkayıp badem yağı sürüyorum . Yüzümdeki leke ve çiller o kdr azaldiki anlatamam.gerçekten mucize harika birşey...ins kırışlarimda azalır ve yok olur.saygılar !

    YanıtlaSil
  49. sevgili melek çok teşekkür ederim sonuçlarınızı bizlerle paylaştığınız için. sabırla ve düzenli uygulamanın meyvesini almışsınız. fakat küçük bir önerim olacak. açık bir şekilde bekletmezseniz daha iyi olur. her zaman olmaz fakat küçücük bir acık yakalarsa cildinizde enfeksiyona sebep olabilir. sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam kozmik bakım . Ben krem kutusunun içinde iki gün beklenirken sadece açıkta tutuyorum daha sonra kapalı olarak tutuyorum.

      Sil
    2. Bir sorum daha olacak giz cevresindeki kaz ayağı çizgilerini ve alındaki çizgileri aza indirmek yada yok etmek için bir öneriniz var mı ? Tenim çok hassas ve beyaz tenli renkli gözlü bir bayanım.ayva çekirdeği lekeleri lekelerimi çok aza indirdi kullanmaya devam ediyorum.saygılar

      Sil
  50. 50 yaş üzeri menapoza girmiş bir hanım uygulasa fayda alır mı bundan acaba? bir de benim cildim aşırı hassas olmasına rağmen inanılmaz derecede siyah noktam var onlara iyi gelir mi karbonatlı maskeyi yaptım ama bordomsu bir kırmızı oldu çok ağır geldi sanırım cildime

    YanıtlaSil
  51. sevgili melek, ona bile gerek yok, kapalıyken de jelleşiyor zaten, aklınızda olsun. bu jel ince çizgiler üzerinde de etkili. ayrıca zaman zaman buz masajı uygulamanız da faydalı olacaktır.

    YanıtlaSil
  52. elbette faydası olur sevgili msblueblack. karbonatlı maskeyi uyarılar ve önlemler kısmına dikkat ederek uygulayın. ayrıca sürerken ve temizlerken son derece hassas davranın.

    YanıtlaSil
  53. mrb kozmik bakım. ben 6 tane ayva cekirdegini bir kavanoza bir bardak suyla koydum bi yerde okudugum gibi dolabada koymadim orda yazanlari aynen uyguladim. 5 gün beklettim dolaba koymadan. 4 gün dür kullaniyorum düzenli olarak. fakat krem kıvaminda degil balsan biraz sulu. yani jel gibi ama krem olmadi böyle devam edeyimmi. ve bi sorum daha olacakti onudolaba koymuyorum kac gün kullanilabilir

    YanıtlaSil
  54. sevgili öznur, biraz daha çekirdek ilave edin, su biraz fazla olmuş. dolapta muhafaza etmeniz daha doğru olur. şifa olsun:)

    YanıtlaSil

© 2011 Kozmik Bakım, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena