Sayfalar

ÖNEMLI

arkadaşlar bir süredir armut çekirdeği arıyorum ama satışı olmadığı için temin edemiyorum.

üstelik konu sağlık olduğu için acil ihtiyacım var.

şu an mevsimi olduğu için el birliğiyle çözüm üretebiliriz gibi hissediyorum.

örneğin bahçeniz varsa ve armut ağacınız da varsa ağaçtan düşen armutların çekirdeklerini alarak yardımcı olabilirsiniz belki bana.

belki bir yakınınızın armut bahçesi vardır; benim bulamadığım çekirdeği siz çabucak biriktirebilirsiniz.

ya da benim düşünemediğim bir yolu vardır.

ne dersiniz!

.
.
.
..,
.

53 yorum:

  1. ay biz geçen ay tükettik armutlarımzı.çekridek falan saklamadık ama.
    ne işe yarıyoki.ayva çekirdeğini biliyorum da armut u hiç duymadım

    YanıtlaSil
  2. Ben biriktirmeye başladım bile,az çıkıyor ama damlaya damlaya göl olur hesabı işte.

    YanıtlaSil
  3. canım ya keşke yardımım dokunabilseyidi ,ama malesef :(

    YanıtlaSil
  4. bluemel safra kesesi taşı için kullanacağım.ameliyat olmak istemiyorum, çok zor iyileşiyorum çünkü!birde kış dönemi çok yoğun geçiyor, ne burayı ne derslerimi aksatmakta istemiyorum.

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim bergamut,bende öyle umuyorum. keşke armut bahçesi olan biri olsa!

    YanıtlaSil
  6. Allah şifa versin tez vakitte canım aman sana bir şey olmasın.dualarım hep seninle umarım her şey gönlünce olur

    YanıtlaSil
  7. bir ay devam edebilmem için 1kg kadar lazım .

    YanıtlaSil
  8. tatlım bizim ev bahçeli, bahçemizde de armut ağacı vaar.. okadar çook armut varki üzerinde, sana yeter.. ama bizimki kış armudu, yani hemen toplayamam, daha olmamış birçoğu.. ama oldukça koparıp senin için biriktireceğiim.. ok.. birikince de araşırız.merak etme sen.. bu duruma çook sevindim, oh bee borçumu ödemenin bir yolunu buldum sonunda.. tabi hasta olma bu üzücüde.. geçmiş olsuun..

    YanıtlaSil
  9. ya bide benim oğlan da armut hastası, günde en az iki armutta o tüketiyor, onun çekirdeklerinide biriktireyim bari.. oğluşumun da bi teşekkürü olsun bu sana,benim adıma.. ok.. :)

    YanıtlaSil
  10. tuğbacım harikasın:) ne borcu ayrıca ben seve seve yapıyorum !
    kış armutlarını ve diğerinin bir kısmı senden :)
    senin gibi bir iki arkadaş daha bulursam daha da mutlu olacağım :))
    emiri de öpüyorum, şimdiden yardımsever;)

    YanıtlaSil
  11. üye olmadan izleyen arkadaşlardan yardımcı olabilecek varsa iletişim bölümünden bana ulaşsın lütfen:)

    YanıtlaSil
  12. canım,çok geçmiş olsun...bende senin için biriktirmeye başlıyorum hemen...eşe dosta da söylerim...yarın köye gidiyorum,orada ağaçlarımız var...en kısa zamanda sana ulaştırırım...acil şifalar diliyorum...

    YanıtlaSil
  13. keşke yardımım dokunsaydı :( inşallah istediğin kadar bulursun kozmikcim burdan bahçesi olanın sana canı gönülden yardımcı olacağına inanıyorum allah şifa versin canım

    YanıtlaSil
  14. sana burada (bursada) yardımcı olabilirler.elimden birşey gelseydi keşke ama tanıdığım kimse yok.ana sayfadan bursalılara seslenirsen mutlaka biri çıkar.burada bol bol bahçe var.botanik park çevresinde bir sürü armut bahçesi var hatta armutköy diye köy bile var

    YanıtlaSil
  15. Marketten aldığımız armutlar işe yararsa bende biriktiririm aldıklarımızı.Sık tüketiyoruz bizde.özel bir saklama yöntemi yok değil mi?

    YanıtlaSil
  16. Gerçekten işe yarıyor mu?Annemde de var hatta doktorlar alınması gerektiğini söylüyorlar :/

    YanıtlaSil
  17. Allah acil şifalar versin ben çekirdek veremem belki fakat dualarım sizinle:)

    YanıtlaSil
  18. bende de safra tası hastalıgı var kozmikcim nasıl ıyı gelıyormus?Allah senınde sıfanı versın bende amelıyat ıstemıyorum ama dersler var stres yapınca bıde hava degıısmınden kesın agrı yıne cıkacak pankreası ıltıhaplamıs bırde benım nasıl kullanıldıgını bıldırırmıısın rıca etsem :(tesekkurler

    YanıtlaSil
  19. Bir süredir arıyorum demişsin, keşke o zaman yazsaydın da çöpe atılanlar senin için biriktirilmiş olurdu. Bahçemiz de yok, armut ağacımız da :(

    Fakat marketten aldıklarımızı biriktirebilirim. :)

    En kısa zamanda sağlığına kavuşman dileğiyle...

    YanıtlaSil
  20. kendime kocaman bir yuuuuh çekiyorum nedense aklımda istanbullusun diye kalmış :))) sen benim toprağımmışsın.neyse bunları okuduğunda armutu nerde arayacağını öğrenmiş olursun.fomaradan 35-a veya 15 nolu otobüslerin son durağı armut bahçelerine kadar gidiyor bana ulaşırsan sana arkadaş olmaya çalışırım.yollara düşer ararız

    YanıtlaSil
  21. Blog sahibemiz kısa süreli tatilde olduğu için bildiğim şeylerde yardımcı olmaya çalışıyorum, ameliyat olmak istemediği için alternatif olarak düşünülmüş daha önce yapılmamış bir şey sonucu buradan paylaşacak zaten Kozmik Bakım, armutların marketten alınmış olması da kullanılması için engel değil arkadaşlar. İnşallah istenen sonuç elde edilir de hepiniz acil şifaya kavuşursunuz en doğal yoldan

    YanıtlaSil
  22. Sac kestirmek icin uygun gunler nedir? Cabuk uzamasi icin....

    YanıtlaSil
  23. sanırım bugünde gelmemiş kozmik.
    kozmik bakım biliyormusun sen çok değerli bir insansın ,umarım en kısa zamanda herşey yoluna girer allaha emanet ol ,sevgiyle kal canım :)

    YanıtlaSil
  24. Seda saç kesimiyle alakalı istediğin günler için eğer aciliyeti yoksa ekimi beklersen daha iyi sonuç alabileceğimiz günler olacakmış

    YanıtlaSil
  25. çok teşekkür ederim zeynep:) sorun yok, bergamutreçelinin misafiriyim şu anda..
    önümüzdeki günleri yayınlamak için geldim ama yorumların tamamına bakacak kadar zamanım yok.
    zaten sorular yanıtlanıyor gördüğüm kadarıyla:)tatil dönüşü geniş geniş buradayım:)

    YanıtlaSil
  26. Su Hak, cevabin icin cok tesekkurler, aciliyeti vardi aslinda ama bi bakayim be yapacagima :) kib

    YanıtlaSil
  27. Seda şimdi geçmiş saç bakımı postlarına baktım da 1 eylülde kozmik bakım demiş ki
    önümüzdeki 2 hafta boyunca ay küçüldüğü için saç kesimi uygun olmaz, sonrasında alternatif tarihler var ancak daha da güzel bir tarih istiyorsak ve aciliyet söz konusu değilse ekimin son haftasını beklemek gerekecek.

    YanıtlaSil
  28. geçmiş olsun kozmik bakım, bu konu ilgimi çekmediği için bakmamıştım, ayda yılda bir armut yeriz zaten. Rabbim tez zamanda şifa versin sana ve tüm hastalara.

    YanıtlaSil
  29. Kozmik bakım bugün internette bakınırken böbrek taşı için çok faydalı olduğu söylenen Eşkina Balık Taşı diye bir yazı okudum kullanan kişilerin %90 kurtuluyomuş bu rahatsızlıktan eğer blog adı vermek yasak değilse verebilirim. uzun bir yazıydı buarada paylaşamma belki diye kopyalamadım buraya bilgin olsun kozmik bakım inşallah senin için faydalı olur

    YanıtlaSil
  30. fermi, bodrumdan dönerken bu taşla döndüm aslında:) ancak safra kesesi taşında işe yarar mı bilemiyorum.kullanım şeklini araştırıp hemen başlayacağım.
    bahsettiğin bloğun linkini bana mail ile gönderirsen bakarım ona da:)

    YanıtlaSil
  31. ve kimde ne kadar armut çekirdeği oldu acaba ;))

    YanıtlaSil
  32. Kozmikçim ben evde tüketetildikçe biriktiyorum ama pek fazla olmadı maalesef kusura bakma.Biriktirmeye başlayınca farkettim armutun içinde ne kadar az çekirdek olduğunu,en azından benim marketten aldıklarımda öyle.
    Azar azar da olsa devam ediyorum,inşallah şifa bulursun :(

    YanıtlaSil
  33. damlaya damlaya göl olur değil mi nurlum:)
    sabırsızlıkla bekliyorum, ben şifa bulursam bu başkalarına da umut olacak inşallah:)
    çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  34. ben bu başlığı yeni gördüm bizim de armutlarımız var ancak kış armutu. henüz çok sertler. yenecek hale gelince biriktiririm çok geç olmazsa. Sen nerde yaşıyordun kozmikçim. Ben şimdilik kayserideyim ancak Ankara ve İstanbul'a da sık sık geliyorum eğer oralarda isen. başka yerde isen de kargo ile yollarım olmadı

    YanıtlaSil
  35. çok teşekkür ederim:) geçmiş konulardaki yorumlar gözümden kaçabiliyor.
    şu an dediğin gibi erken çekirdekler için çünkü olgunlaşmamış meyvenin çekirdeği zehirli ve çok teklikelidir,aklınızda bulunsun:)bir tanesi bile ciddi boyutta zehirlenmeye neden olur!
    olgunlaştıktan sonra alınabilir tabi, ben bursadayım haberleşiriz:)

    YanıtlaSil
  36. ya bu armutun çekirdeği ne zor birikiyormuş arkadaş.. biriktir biriktir daha bir avuç olmadı.. bide armut ağacımız var diye nasıl sevinmiştim bi faydamız olacak sana diye amaa yok anam yok.. armutlar döküldü, üzerinde çok az kaldı.. ben yine de oğlum için marketten aldığım armutlarınkini biriktiriyom, şu deveci armutumu ne deniyo ya ondan alıyom oğlana.. birkaç tane çekirdek çıkıyo içinden, o kadar.. mini mini şeyler, birikmiyo arkadaş.. birkaç akrabamıza da söyledim, onlar ne kadar biriktirdi bilmiyorum ama, heveslendiğim kadar çıkmıyacak maleseef.. ne zamana lazım, yaza falan de de bari biraz daha biriktirelim yahu.. valla üzülecem yoksa.. belki bursaya oğluşla gelip kendimiz veririiz sana elimizle.. bahaneyle tanışmış da oluruuz.. bende izmitteyim çünküü.. aramızda bi yalova var yani nolcak.. hadi bakem, biriktiriyom aklımdasın demek içindi bunca şey.. :) biraz uzun oldu ama.. :)

    YanıtlaSil
  37. yaa:)))
    bende birikenleri kullanmaya başladım.ısırganla aynı dönemde kullanıyorum.bir sonraki dolunaydan önce elindekileri göndermeni isteyeceğim muhtemelen:)
    aralarında olmamış armut çekirdeği yok değil mi? aman ha sonum olur:))

    YanıtlaSil
  38. ya aynen ben de o kadar armut yedim ortaya çıkan azcık bişey. bi de annem dedi ki şimdi o kız başkalarının ağzından çıkan şeyi mi kullanacak? :S ben de yıkayacaktır herhalde anne dedim

    YanıtlaSil
  39. bunu hiç düşünmemiştim, ben keserek tüketirim meyveyi:)

    YanıtlaSil
  40. tubiş olmamış çekirdek konusuna girince dikkatim dağılmış, çekirdekleri emirden teslim almak büyük zevk olur benim için:)

    YanıtlaSil
  41. olmamış armut derken şimdi bi açıklama yapayım da sen karar ver canım.. şimdi bizim bahçedeki kış armudu dedim di ya, hıh, şimdi o içi böle yumuşak yumuşak olan kararan armutlar var ya ondanmış, ama biz okadar olmasını beklemiyoruz hem çabuk çürüyorlar hem de ben öle yumuş yumuş sevmiyom.. çoktan topladık biz onları daha sertlerken, yani yenecek kadar tatlanmış ama olması gerektiği kadar da olgunlaşmamışken, anlatabildim mi ki acaba.. şimdi bunlar olmamış armut mu sayılır senin iş için.. amaaan sakın öle deme ya. ama sen karar ver işte.. kimisi de marketten alınmış işte.. sen ne dersen o.. bide bizde keserek yiyoruz canım meyveyi.. bilgine.. :)

    YanıtlaSil
  42. ya bide ne dicem.. hani çevremde bikaç kişiye dedim siz de toplayın diye demiştim ya.. armut değil ayva çekirdeği toplamış şaşkınlar.. :)
    işine yararsa başka bişi için onlarıda göndereyim, neredeyse bir avuç ta ayva çekirdeği var..

    YanıtlaSil
  43. :)))
    bende daha iyileri var bu arkadaşların merak etme :) bir sürü olgun çekirdek biriktirip rüzgara kaptıranlar mesela !:) söylediklerinde yüzümdeki ifadeyi ben bile merak ettim, donmuş kalmışım :))
    şimdii.benim seninle irtibata geçmem için senin bana bir mail atman gerekiyor önce, şu iletişim meselesini hızlandıralım biraz;)

    YanıtlaSil
  44. Olmamış armut nasıl oluyor. Acaba bende aralara attım mı. Sert olanlardan alıyordum hep. Birde köy armudu gelmişti ondan karıştırmıştım. Ama olmuş veya olmamış ayırt edemedim, anneme sordum oda bilmiyor pek. :D Duyanda çok biriktirdim zannedecek, hala çok az.

    YanıtlaSil
  45. henüz yenmeye hazır olmayan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Hepsini bir güzel yedim. O zaman benim biriktirdiklerimde bir sorun yok. :D

      Sil
  46. Kozmik bakim merak ettim durumun nasıl?

    YanıtlaSil
  47. Cok geçmiş olsun.Umarim dilediğin kadar çekirdek bulup iyileşmişsindir :(

    YanıtlaSil
  48. çok teşekkür ederim sevgili bnnu. bir miktar temin ettim fakat problemi çözemedim malesef.

    YanıtlaSil
  49. çok geçmiş olsun.benim armut bahçem yok ama dua edicem sana kozmik.Allah acil şifalar versin

    YanıtlaSil
  50. çok teşekkür ederim çeşmi siyahım <3

    YanıtlaSil