24 Eylül 2012 Pazartesi

Maya Maskesi Nasıl Yapılır


Maya Maskesini cildinize uygulayacaksanız:

1 ölçü kuru maya

2 ölçü ılık su ile hazırlayabilirsiniz.

Elde edilen karışımı göz çevresi ve dudaklar dışında tüm yüze ve boyun bölgesine uygulayıp kuruyana kadar bekletin. Kuruduktan sonra önce ılık su ile mayayı temizleyip sonra soğuk su ile yüzünüzü yıkayabilirsiniz.

Aynı şekilde el bakımında da kullanabilirsiniz.

Maya Maskesini saçlarınıza uygulayacaksanız:

1 ölçü kuru maya

3 ölçü ılık süt/su ile hazırlayabilirsiniz.

Saç diplerinize  bu karışımı uyguladıktan sonra çabuk kurumasını önlemek açısından streç film ile saçlarınızı sarmanız gerekmekte. İstediğiniz kadar bekletebilirsiniz. Daha sonra bol su ile mayayı saçtan iyice arındırmanız gerekiyor.

Peki maya maskesi ne işe yarar? İçerdiği maddelerle saçınızın ve cildinizin tüm ihtiyacını karşılar ve mükemmel bir biçimde besler. Bu da saçlarınızın daha sağlıklı olmasını, daha az dökülmesini ve daha hızlı uzamasını sağlar. Daha detaylı bilgi için bu yazımı okuyabilirsiniz.
Maya maskesini hem protein ve vitamin günlerinde hem mineral günlerinde uygulayabilirsiniz.

Ay takvimine göre tedaviyi hızlandıran ve etkisini arttıran günleri kaçırmamak için Kozmik Bakım facebook ve twitter sayfalarını takip edebilirsiniz.



 
 
.
.
.

 

119 yorum:

  1. kozmikbakım saç dökülmesi için kullanacaksam hem içip hemde saçıma mı sürücem??
    bunlara kaç günde bir yapmam uygun olur

    YanıtlaSil
  2. her ikisini de yapabilirsin tabi, daha faydalı olacaktır. sürekli devam etmek istemiyorsan protein-vitamin günlerini ve mineral günlerini değerlendirmelisin mutlaka.
    başka bir kullanım biçimide yağ günleri dışında sürekli kullanmak olabilir. birkaç gün ara vermek rahatlatıcı olabilir, mayanın tadı yoğun olduğundan bıktırıcı olabilir sürekli kullanımda.

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim.açıkçası senin önerilerini ne zaman dikkate alsam faydasını gördüm.
    saç dökülmesi için de kullanmadığım şey kalmadı herhalde şimdiye kadar.inşallah bu işe yarar.

    YanıtlaSil
  4. saç için yaş mayayı biraz daha sıvılaştırıp doğrudan saç diplerine mi sürüyoruz acaba?yoksa kuru maya da olur mu? Kıvamı nasıl olmalı?

    YanıtlaSil
  5. rica ederim bluemel:) yararını görmeniz beni mutlu ediyor:)

    YanıtlaSil
  6. ben kuru maya tercih ediyorum.sebebine gelince kuru mayayı muhafaza etmek daha kolay. geçen yıl maya konusunda epey araştırma yapmıştım. yaş maya çok çabuk bozuluyor, buzdolabında da belli bir derecenin altında yararlı özelliklerinin büyük bölünümü kaybediyor. nasıl saklayacağımı düşünmektense kuru maya kullanmayı tercih ediyorum kısacası. kuru mayanın raf ömrü 2 yıl bu arada:)

    YanıtlaSil
  7. kozmik bakım 1 ölçü dediğin şey tam olarak ne kadar..yani bir yemek kaşığı mı yoksa yarım çay bardağımı, yoksa saçımızın azlığına çokluğuna göre kendimiz mi bir ölçü belirliyoruz

    sevgiler :))

    YanıtlaSil
  8. özellikle "ölçü" olarak yazdım. size bıraktım.ancak kaşık gibi sıvı ve katıyı farklı miktarda alan bir ölçü kabı yerine kahve fincanı gibi derin bir ölçü kabı seçin.
    ihtiyacınıza göre ölçü kabını değiştirin. örneğin kahve fincanı kullandığınızda saçınız için uygun miktarı elde edersiniz diye tahmin ediyorum. ama bu miktar yüz maskesi için fazla gelecektir. maske için ölçü kabı olarak herhangi bir şurup şişesi kapağı bile olabilir.
    bu sebebplerle ben özellikle "ölçü" sözcüğünü seçtim:)

    YanıtlaSil
  9. herşey iyi güzelde maske sonrası streç filmi saramıyorum ya sinir oluyorum :D

    YanıtlaSil
  10. aslında nemli bir gazlı bezle sarmak da mayanın kurumasını önler ama bu yöntem kış aylarında çok sağlıklı olmaz.

    YanıtlaSil
  11. Yüzümde denedim.Çok verimli bir maske cidden denemeye değer :) Teşekkürler Kozmikcim :)

    YanıtlaSil
  12. kafam mayalı bir şekilde soruyorum ben bu mayayı her yere süremedim diplerin her yerine ulaşamadım yani bunun özel bi sürme tekniği var mı arkadaşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz daha sıvı hale getirildiğinde sorun ortadan kalkacaktır.

      Sil
  13. Maya maskesini yüzümüz için yaparken hangi sıklıkla yapabiliriz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haftada 1 kez yapabilirsiniz yelola. özellikle mineral ya da protein günlerini tercih edin ve oğlak günlerini atlamayın.

      Sil
  14. İçecek olarak da normal maya hazırlanışını mı yapacağım yoksa bol su ile sulandıracak mıyım?

    YanıtlaSil
  15. Mayayı içecek olarak nasıl kullanabilirim? Biraz daha sulandırarak mı?

    YanıtlaSil
  16. süt ya da meyve suyunda eriterek içebilirsiniz. bir su bardağına bir tatlı kaşığı şeklinde. ancak isterseniz alışana kadar yarım tatlı kaşığı kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  17. Kozmikim benim cildim kuru, yüzüme maske olarak uygularken Su yerine sütü kullanabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi, kuru ciltler sütle hazırlamalı, yağlı ciltler ise kesinlikle süt kullanmamalı sevgili bnnu:)

      Sil
  18. kozmikcim uzuun zamandır sadece okuyor ama yazmıyordum yoksa severek takip ediyorum seni :) Hamile olduğum için de saçıma ve yüzüme bakım yapmıyorum daha doğrusu korkuyorum sanki herşey bebeği etkiliycekmiş gibi geliyo :D saçıma yağ bakımı çok iyi geliyodu yılan yağı almıştım özellikle alırken aktarımda demişti tek kullanma diye hamile oluncada kullanmaz oldum acaba kullanırsam içine başka yağlar katıp sakıncası olur mu? Bir de iki saate yakın bekletiyodum önceden şimdi o kadar bekletmeden yarım saat bekletsem yeterli olur mu? Bu konuda bilgilendirebilrsen beni sevinirim kozmikcim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir bebeğimiz daha olacak demek, ne güzel:)
      işlenmiş ürünlerle bakım yapmamaya çalış. yenilebilir olan herşeyle gönül rahatlığıyla bakım yapabilir, istediğin kadar bekletebilirsin. zeytin yağı, yumurta sarısı, maya, yoğurt vs..

      Sil
    2. Evet senin bakımlardan faydalanacak bir kızımız daha olacak inşalalh :) Teşekkür ederim kozmikcim doğum olmadan o zaman bir kaç ay saçmalarımı güçlendireyim :)

      Sil
  19. merhaba kozmik:) saçlarıma ara verdiğim için pek görüşemez olduk:) umarım iyisindir. maya ile ilgili birşeyler sormak istiyorum. sinameki ye ara verdikten sonra bir kez uyguladım yine küçülen aya girdik bıraktım. bu sırada maya maskesini uygulasam uygun olur mu? birde saçlarımı sinameki daha çok kurutuyor gibi geliyor bana bu yüzden onu bırakıp maya maskesini söylediğin tarihlerde devam etsem faydasını görür müyüm? kuru ciltler için sütle hazırlanmalı dediğin için soruyorum kuru saçlar için uygulayacaksak onun içindemi sütle hazırlayacağız? çok soru sordum ama yardımlarını bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      maya maskesine devam edebilirsiniz tabi. sütle hazırlayabilirsiniz, nemlendirir. ancak bir süre yağ bakımı günlerinde de tüm saça badem yağı vb. bir yağ uygulayın. malum önümüz yaz, iyice kurumadan önlem almak gerekir.

      Sil
  20. maya yapmam lazım yarın saat 3 olmadan evde maya yok erkenden alıp yapmam lazım bunu vitamin protein mineral gnlerinde yapıyoruz dimi mayayı cilt için kullanıldıgında yağlı ciltler süt kullanmamalı demişsin karma ciltler içinde geçerlimi bu
    birde göz kenarları ve dudakalar hariç sürülcek demişsinde göz kenarlaarı kırışık yaa saece göz kenarlarına sürmeyi düşünmüştüm bende :)) kırışıklıklar için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karma ciltler de suyla hazırlarsa iyi olur. göz kapağı ve göz altındaki ince ve hassas deriye gelmemeli sevgili ümit:) kaz ayağı şekline dış kısımdaki kırışıklıklara uygulanabilir.

      Sil
  21. saça yaptığım zaman mayayı ne kadar süre bekletmem gerekiyor kozmik?

    YanıtlaSil
  22. kozmik bilim merhaba sitenin yeni üyesiyim.Mayayı uygulama günleri varmı acaba saçlarım aşırı derecede dökülüyor sol taraafım kelliğe aday:( çok üzülüyorum bana yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden çok tesekkürler.

    YanıtlaSil
  23. mineral ve protein günü ne oluyor kozmik öğrenebilirmiyim :)

    YanıtlaSil
  24. sevgili rümeysa digger saç bakımlarını ne kadar sure tutuyorsanız aynı şekilde uygulayabilirsiniz. ancak en az 2 saat kalmasını öneririm ben. üst sınırı siz belirleyin. 4 saat, 5 saat :) batınız rahatsız etmiyor bu süreyi uzatabilirsiniz de. benim 12 saatten uzun sure kalan bakımlarım olmuştur:) ancak unutmayın ki herkesin cildi farklı! en güzeli 2 saatle başlayıp duruma gore süreyi uzatmaktır. cildiniz olumsuz bir tepki vermiyorsa istediğiniz kadar kalabilir.

    YanıtlaSil
  25. merve hanım hoşgeldiniz:)sorularınızın cevabı için size yönlendireyim. sanıyorum direct maya maskesi konusuna geldiniz. anasayfaya dönüp iki yayın aşağıya inin. hem beslenme hem bakım başlıklarını inleyin ilk sayfada. konuları kısaltıyorum, mutlaka "devamını" okuyun konuların. orada sırası geldikçe hangi günlerin mineral, protein, yağ ya da karbonhidrat günleri olduğunu ifade ediyorum.o günler boyunca maya maskesi ya da diger maskelerden hangisi etkiliyse yazıyorum. aşağı yukarı iki günde bir yeni yazı giriyorum. yani blogum her daim güncel:)
    dediğim gibi ilk sayfayı incelediğimde hemen durumu kavrayacaksınız zaten.
    size blogumdan en yüksek faydayı görmenizi diliyorum:)
    sorularınız olursa ben yine buralardayım.

    YanıtlaSil
  26. sevgili kozmik bakım ...

    bugün ilk defa denedim maya maskesini hem yüzüme hem saçıma...(evde yaş maya vardı yalnız)

    ve ilkten wooowww dedim :) gözle görülür bir etki yaptı hemencicikk

    benim sormak istediğim şey şu...bira mayası ve hamur mayası aynı şey mi?

    eğer değilse,bira mayası yüze ve saça sürülür mu?

    birde duyduğuma göre bira mayası göğüsleri büyütuyormuş...bu hamur mayası da aynı etki yapar mı içince?

    YanıtlaSil
  27. sevgili Melissa ne güzel haberler bunlar:)
    sizin bahsettiğiniz bira mayası yapışkan, farklı bir maya.

    YanıtlaSil
  28. evet çok güzel çok memnun kaldım ...

    ben yüzüme çoktan adam akıllı maske yapmadım...

    peeling ve nemlendirici hariç hiç bir şey sürmedim ..ama demek ki o kadar ihtiyacı varmış, cilt hemen emdi...

    saçımda bebe saçı gibi oldu resmen ...ya simam değişti resmen çok dinç duruyor saçım ve yüzüm

    ben artık iksirimi buldum :) mayayı sütle içmeyi denemiştim ama ıı ıhhh olmadı ...bugünden itibaren yutmaya

    başladım 1 çay kaşığı kadar ..ardından da hemen su ...ben size minettarım :)

    YanıtlaSil
  29. oldukça heves uyandıran bir yorum olmuş, hepimiz ilk mineral gününde maya maskesi yapacağız sanıyorum:)
    mayayı meyve suyuyla da deneyebilirsiniz, aklınızda bulunsun. içmenizin de çok faydası olacaktır. bende besin desteği olması için kahvaltı sonunda içiyorum. cildimde bir sorun olmadığı için ben farketmiyorum ancak son zamanlarda sık sık cildimle ilgili cümleler kuruluyor. aile hekimimizin de dikkatinden kaçmadı:) umuyorum ki sizde de aynı etkiyi yaratacaktır.

    YanıtlaSil
  30. ya aslında benim cildimde tek sorun ..çökme...

    5 kg kadar zayıfladım ve yüzüm çöktü :(....zaten normalde de normal kilomun altındaydım...

    5 kg daha gidince yüzüm çöktü :( :( dinçlik vermesi yaraması bundan sanırım ...

    YanıtlaSil
  31. mayanın toparlama ve sıkılaştırma etkisi var sevgili meslissa. ayrıca tibet egzersizlerine de başlamanızı öneririm. kaslarınızın da zayıflamasını engellemiş olursunuz.

    YanıtlaSil
  32. 2-3 kere maya maskesini saçıma uygun günlerde uyguladım bu sefer yaparken içine vitaminlerden de ekledim 2 saat beklettim sonra saçlarımı içinde sarımsak çamteberebent ve üzüm çekirdeği ve karanfil taneleri olan şampuanımla yıkadım ama saçlarım durulama esnasında eskiye oranla daha çok döküldü tarama ve kuruma esnasında dökülme devam etti her elimi saçıma attığımda mutlaka elime saçlarım geliyordu bu durum beni rahatsız etti bir şeyi yanlış mı yaptım yoksa bu maske bana uygun değil mi yardımcı olursanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  33. yağmur hanım birkaç kez daha deneyin. sade bir şampuanla da deneyin. devam ederse uygulamayı bırakırsınız.

    YanıtlaSil
  34. benimde saç diplerim 2 gün boyunca acımıştı ama senelerdir bakım yapmadığımdan kaynaklandı sanırım :) aynı sorunla ikinci denemede karşılaşmadım. artanı da yüzüme uyguladım yumuşacık oldu.

    YanıtlaSil
  35. iyi ki vazgeçmemişsiniz sadness:)

    YanıtlaSil
  36. vazgeçer miyim :) doğal saç rengime dönebilmek için 1,5 senedir bekliyorum uzamasını :)

    YanıtlaSil
  37. iki gün önce maya maskesi için uygun gündeyken saçıma ve yüzüme aynı anda uyguladım.ertesi sabah cildimdeki yumuşaklığı tarif bile edemem:)saç için ise hemen sonuç alamıyoruz maalesef o yüzden yılmak yok kürlere aynen devam :)

    YanıtlaSil
  38. memnuniyetiniz beni de mutlu etti miray:) saç için biraz daha sabırlı olmak gerekiyor tabi.

    YanıtlaSil
  39. ben maya maskesini süt ile denedim ama tamamen erimedi hamur gibi oldu boyle mı oluyo?

    YanıtlaSil
  40. hemen mi karıştırdınız napoliten? kendi halinde erimesini beklerseniz sorun olmuyor. buna ragmen kıvamı koyu olursa sütle biraz daha açıp sürülebilir kıvama getirebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  41. Kozmikcim ve maskeyi yüze kullanan diğer arkadaşlar; sizlere bir sorum olacak. Maskeyi yapması için kız kardeşime de uygun günlerde olduğumuzu söyledim. O da "maya yüzde kıllanma yapar" diye duymuş. Yüzde tüylenme yapar mı acaba? Böyle bir durumla karşılaşan oldu mu? Olsa birileri yazardı diye düşündüm, hiç olumsuz yorum yok çünkü... :/

    YanıtlaSil
  42. sibel hanım hiç böyle bir sorun bildirilmedi fakat benim kişisel önerim yüzde tüylenme problemi zaten varsa diğerlerinden daha seyrek aralıklarla uygulanmalı. risk almamak en güzeli. maskeyi uygulayan arkadalarımızda tecrübelerini yazacaklardır.

    YanıtlaSil
  43. benimde yüzümde tüylenme problemi var... 2 hafta sabahları aç karna maya içtim,yüzüme de maskesini yaptım maya günlerinde, ve tüylenmede artış gözlemledim netten araştırınca da tüylenmeye meyilli olanlar kullanmasın yorumlarını gördüm ve bıraktım mayayı, oysaki aç karna içince iştahımı kesiyordu ne güzel bütün gün canım birşey istemiyordu ve yüze maske yapınca da aydınlık bir yüzüm oluyordu faydasını gördüm ama tüylenme problemi benim için daha öncelikli olduğu için mecburen bıraktım :((

    YanıtlaSil
  44. Tuylenme sorunu olanlar kullanmamali o halde. Benimde oyle bir sorunum olup olmadigini kesfetmem gerek. Ya da hic riske atmadan sadece saclarima uygulamak en dogrusu. Sonra mazallah birde tuyleri gideemekle ugrasmiyayim

    YanıtlaSil
  45. arkadaşlar maya içmek tüylenme yapmaz. ben haftalarca içtim. kısa bir ara verdim şu an.
    maya maskesi çok uzun yıllardır uygulanan ve günümüzde de popüler olan bir maskedir. benim kuaförüm bu maskeyi müşterilerine uyguluyor. bu etkiye sık rastlansaydı bayanlar tekrar tekrar uygulatmazlardı. üstelik kendisi çok titizdir, uygulamayı kendisi bırakırdı.
    elbetteki ciddi tüy problem olanlar ya da buna meyilli olanlarda olumsuz etkiye rastlanabilir fakat bu düşündüğünüz kadar sık görülmez. bu durumda olanlar durumunun ciddiyetine gore ya hiç uygulamamalı ya da seyrek uygulamalı.
    bu en doğal ve en ucuz maskedir. yüksek fiyatlara aldığımız besleyici maskelerin içeriğini hiç düşündünüz mü? vitamin içeren meyve özleri, protein, minera.... adı üzerinde, besleyici. bunları nasıl rahatlıkla kullanabiliyorsak mayayı da o kadar rahat kullanabiliriz. - ciddi tüy problem olanlar hariç- istisnalar olacaktır elbet fakat dediğim gibi kabusa sebep olacak bir maske de değildir. yine de alternatifler düşüneceğim bu konuda :)

    YanıtlaSil
  46. bir de arkadaşlar eğer mayayı dahili olarak kullandığımızda içerisindeki mineral, vitamin ve proteinden dolayı tüylenecek olsaydık, yıllardır yediğimiz sebze, meyve ve ette bulunan aynı maddeler sebebiyle hatta kullandığımız vitamin hapları nedeniyle zaten şimdiye kadar tüm vücudumuz tüylerle kaplanmış olurdu. lütfen yersiz endişelere kapılıp strese girmeden once bunları bir düşünün.

    YanıtlaSil
  47. Gunaydin Kozmik. Aslinda haklisin �� tuylenecek olsaydik coktan tuylenirdik �� Tesekkur ederim ilgine. Maskeyi bende deneyip sonuclarini burada paylasacagim. Bakimli gunler hepimize ��

    YanıtlaSil
  48. Ellerde sonuç mükemmel:) teşekkürler önerin için kozmik

    YanıtlaSil
  49. Bugün hem yüzüme hem saçıma maya maskesi uyguladım çok güzel bir yumuşaklık verdi.Bir süre deneyeyim bakalım eğer saçımda bu yumuşaklık devam ederse en sevdiğim bakım ürünlerimden biri olur çünkü saçlarım kuru ve çok sert.Teşekkürler kozmik bakım :)

    YanıtlaSil
  50. Merhaba kozmik bakım.Maya maskesini aslında cok seviyorum , şu an da yüzüme sürdüm, yumuşacık yapıyor, cildim kuru , cok güzel nemlendiriyor , Saclarima bir kere uyguladim waooowwww dedim ,ilk seferde bile yumuşacık yapti , ancak saç için ciddi bir problem var : ev maya kokusundan geçilmiyor , yüz icin de ayni durum söz konusu ama saclarda daha yoğun kokusu var. kış günü kapi pencere de açamıyorum :( bir önerin var mi , mayadan vazgecmek istemiyorum cok güzel bir maske ama kokusundan evdekiler şikayetçi :)

    YanıtlaSil
  51. suyla hazırlıyorsanız sütle de deneyin. ayrıca birkaç damla lavanta yağı da işe yarayabilir. öyle umuyorum:)

    YanıtlaSil
  52. Her zaman süt ile hazırlıyorum, evet aslinda güzel fikir, ama maskenin içine degil de sürüp beklettiğim odama lavanta yağı kokusunu gezdirebilirim , portakal da keskin kokulu onu da denemek istiyorum :) , haftaya bakalım, umuyorum etkili olacak teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  53. merhaba.bu maya marketlerde satılan maya mı değilse nerden bulabilirim ?

    YanıtlaSil
  54. sevgili gamzelim, marketlerdeki maya. ben eskiden beri kullandığımız pakmayayı alıyorum. raf ömrü daha uzun ve daha sağlıklı olduğundan kuru mayayı tercih ediyorum. şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  55. Mrb oncelikle faydali bilgilerinizi aktardiginiz icin cok tskler Allah razi olsun.bi sorum olucak.ben suan tarcinli balli kuru yapiyrm sabak ac karna ve aksam birer bardak olmak uzere.bu mayali sutu de yapmak istiyrm.diyetteyim suan ve sabah acken almak istiyrm.hem tarcin hem maya ikisi ayni anda sakincasi olur mu ya da siz ne sekilde almami onerirsiniz?

    YanıtlaSil
  56. sevgili sirin ben teşekkür ederim, her birinin şifaya getirmesini diliyorum. sorunuzu facebook sayfasından yanıtlamıştım, gördüğünüzü tahmin ediyorum. sevgiler:)

    YanıtlaSil
  57. kozmik kusuruma bakma çok soru soruyorum ama napıyım saç dökülmem durmuyor bu maskeyi yaptıktan sonra streç filmle değilde naylon boneyle sarsam sorun olur mu

    YanıtlaSil
  58. rica ederim. olur tabi, önemi olan hava almaması ve kurumaması.

    YanıtlaSil
  59. aslında karanfil kürüne yazacaktım ama dolmuş sanırım yazamadım.ben karanfil kürünü uyguladım 1 hafta kadar her gün niyetim 1 ay yapmaktı ama yapamadım 2-3 günde yapıyorum dökülmem eskiye göre azaldı gibi yeni saç çııkması için 1 ay hergünmü kullanılmalı ? saçlarım o kadar güçsüz az seyrek :( dr gittim kuaförüm bile tüy gibi diyor burdan okuduğum hint yağı ve çörek otu yağını da zaman zaman kullanıyorum pek işe yaramadı gibi belkide iyi markalar değildiler.evde kendi yaptığım zeytinyağı sarımsağı kullanıyorum uygun günlerde sanki bana bu yağları yaptığımda yıkarken ve sonrasında tararken daha çok dökülüyor gibi geliyor ne yapmamı tavsiye edersiniz? güçsüz seyrek azcıcık saçlar :( saçı çoklara hayranım
    sessiz takipdeydim çok faydalanıyorum sizden bugün elim deymişken her yere yazdım :)

    YanıtlaSil
  60. merhaba kozmikcim ben bu siteyi yeni kesfeden biriyim. mayayı ellerime ve yüzüme uyguladım. ama yuzumde bir yanma ve kasıntı oldu neden acaba ılkkez yaptıgım ıcın mı?

    YanıtlaSil
  61. kozmik bu yazımı görmedi sanırım yorum yazmadı :)

    YanıtlaSil
  62. sevgili merve,
    karanfil kürünü gün aşırı ya da iki günde bir kullanabilirsiniz ilk birkaç hafta. sonar daha seyrek aralarla kullanmaya devam edersiniz.
    uygun günlerde maya maskesi uygulayın, saç kökleriniz güçlensin. ayrıca doğru kesim günlerini mutlaka değerlendirin. saçlarınızın hızlı uzaması önemli değilse özellikle slan burcu günlerinde azar azar da olsa mutlaka kesin saç uçlarınızdan.

    YanıtlaSil
  63. evet, farketmedim daha once. ikinci mesajınızı da cevap yazdıktan sonar gördüm:) şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  64. sevgili tuba hoşgeldiniz:)
    yüzünüzü maske öncesi neyle temizlediniz? belki onun etkisi ile yanma hissi olumuştur.

    YanıtlaSil
  65. kozmikcim duştan sonra uyguladım. yüzümde bişey yoktu :(

    YanıtlaSil
  66. sevgili tuba ben duşta peeling yaptıktan sonra yüz temizleme jeli kullandığımda kızarıklık oluşuyor. bu sebeple sordum. herhangi bir şey uygulamadıysanız maskeyi daha kısa sureli uygulamayı deneyin. normalde maya buna sebep olacak zararlı bir madde içermemekte çünkü.

    YanıtlaSil
  67. selamlar kozmik bakım aranıza yeni katıldım genel olarak göz gezdirdim ve oldukça faydalı bilgi akışı olduğu ve paylaşımların takipçilerinize iyi geldiğini anladım kutlaım sizi .
    br konuda desteğimize ihtiyacım var eşimin saçları epey beyazladı ( 40) yaş bu arada nasıl koyulaştırabiliriz bir öneriniz varmıdır sormak istedim . teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  68. hoşgeldiniz, çok teşekkür ederim :)
    bu konuda nette birçok çözüm önerisi var fakat bizzat deneyip sonuç alınamadığını gördüm. gerçekten işe yarar bir şey bulduğumda paylaşacağım. çok uzak olmadığını söyleyebilirim ama.

    YanıtlaSil
  69. merhabalar ben de bu siteyi yeni keşfedenlerdenim....Saçıma maya maskesi yaptım fakat yıkadıktan sonra sertleşti bu sertlik devam edermi saclarım kendinden dalgalı ve çok kuru çok fazla dökülme var doktor erkek tipi saç dökülmesi var dedi .Bioxcin şampuan kullanmaya başladım ve dökülme baya azaldı.Maya maskesine devam edeyim mi ne önerirsiniz bana?yumuşak ve hacimli olması için ne uygulamam gerekiyor?

    YanıtlaSil
  70. gerçekten çok güzel bi siteniz var kozmik bakım....epilasyon günlerinin olduğunu bilmiyordum yazılarını okudukca çok şaşırdım gercekten ama bu günlerinize mutlaka uyacağım......Zayıflama için tarifiniz varmı?limon ve sarmısak kürünü ne zaman yapıp kullanmaya başlayabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  71. sevgili meliha çok teşekkür ederim, hoşgeldiniz:)
    maya maskesi sertliğe sebep olduysa sadece saç diplerinize uygulayın ve mutlaka çok iyi durulayın saçlarınızı. çünkü maya iyi arınmadığında saçta sertlik yapar.
    limon sarımsak kürünü istediğiniz zaman hazırlayabilirsiniz. 25 günlük sure sonunda en uygun güne yeniden bakarız. ayrıca alkali su ve tibet egzersizlerini önerebilirim size.
    şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  72. ehehe çok yordum biliyorum kusura bakma ama ben bu mayayı kafama göre sulandırsam hatta bçok sulu yapsam olmaz mı ? malum kafa yüz her şeyi emiyor. cildim de kuru ve hassas, sürer sürmez kurumaya başlıyor sanki. sulu yaparsam belki saçıma da gelir ? sadece tepeye sürdüm emdi gitti :(

    YanıtlaSil
  73. bir koç burcu olarak baş bölgenizin doyumsuzluğu şaşırtıcı değil elbette:) fakat mayanın hızlı kurumasının sebebi yoğun protein içermesi. ihtiyacınıza gore oranlarla oynayabilirsiniz tabi.

    YanıtlaSil
  74. O zaman iyice sivi hale getirip yapayim ben
    bir de son sotum var kusura bakmayin hep cenemdr ayninyerde cok buyuk bir sivilce cikiyor ve gecince her seferinde daha da kara bir leke birakiyor bu neden olur bunsitede bunu degstrebilecegim bir maske vs var midir? Cok tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
  75. digger sorunuza burada yanıt vermiş oldum aslında. sivilceye gelince lavanta kürünü deneyebilirsiniz. "cilt bakımında lavanta" konusuna bakın msblueblack.

    YanıtlaSil
  76. Anladim cok cok tesekkur ederim cok fayda aldigim bir site oldu herkese link gonderdim sayfayi begendirdim burayi takip etmelerini sagladim ve surekli dediklerinizi de uyguluyorum :) maya maskesi umarim ince cizgilerime iyi gelir gününü kollayip maya maskesi de yapiuorum yuzume. her sey icin tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
  77. ben teşekkür ederim. bunu benim ve blogumun aldığı en güzel hediyelerden biri olarak kabul ediyorum <3 daha fazla kişiye ulaşmak büyük mutluluk:)

    YanıtlaSil
  78. Merhaba benim genelde gözümün altinda yag bezeleri oluyo.bu sorunumu nasil giderebilirim.yardimci olursaniz cok mutlu olacagim

    YanıtlaSil
  79. sevgili hatice, yardımcı olmayı çok isterdim fakat çözümünü bilmiyorum. geçen ay benim de göz kapağımda oluştu bir tane. çözümünü bilmediğim için epey stress yaptım fakat tesadüfen kaşırken enfeksiyon kaptı. sivilceye dönüştü ve kayboldu. bununla ilgili bir çözüme rastlarsam mutlaka bloga taşırım.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  80. Sevgili kozmik bakım, bloğunuzu severek takip ediyorum ve uygulamaya çalışıyorum. mayayı uygun günlerde hem yüzüme hem saçlarıma uyguluyorum ayrıca sinameki kürünüde haftada 1 gün yapıyorum. acaba saçıma haftada 2 kür fazlamı gelir gözüm karafil kürünede kayıyor saç diplerine tonik gibi uygulamamın bi sakıncası olurmu ? bir de mayayı zayıflamak için nasıl içmeliyim. sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  81. sevgili gülnur çok teşekkür ederim:) ikisini birden uygulayabilirsiniz. zaten mayayla desteklenmesini öneriyorum hep. sinamekiyi saf biçimde yani tonik gibi kullanmayın.
    mayayı da yemeklerden yarım saat once içerseniz iştahınızı kapatır ve zayıflamanıza yardımcı olur.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  82. aa mayayla sinemaki kürünü mayayla aynı anda nasıl uygulayabiliriz? bunların ikisini de uygulamam gerekiyor :) aynı gün olsa nasıl yapabilirm?
    kafamda maya maskesiyle yazıyorum bunu bu arada :D cansınız, doğum gününüzü kutlarım bu arada nice nice güzel yıllar sizin olsun :)

    YanıtlaSil
  83. sevgili msblueblack aynı anda değil aynı dönemde diyelim ki yanlış anlaşılma olmasın. yani sinameki uygulayan arkadaşlar maya kürünü de uygulamaya devam edebilirler.
    şifa olsun, ne güzel bir gün:)
    ayrıca çok teşekkür ederim güzel dilekleriniz için, amin:) sizlerin de olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  84. geçtiğimiz maya maskesine uygun günde maskeyi yaptım cildime daha öncede iki kere yapmıştım elimle sürmüştüm busefer bir fırcayla sürdüm cildimde 25 dk beklettim sonra dokundum kurumuşmu diye hiç kurumamış üzeri bi tabaka olmuş ellediğimde köpük köpüktü altı :) çok ilginç geldi hamur yaparken mayayı ıslatırız kabarırya aynı o şekil olmuştu cildimde benim gibi olan varmı ben bu cildimi saçımı anlayamadım gitti :)

    YanıtlaSil
  85. geçen hafta yüzüme ve saçıma maya maskesi uygulamıştım ve saçıma ilk defa uygulamıştım biraz sıvı yapmışım ama bu sefer daha dikkatli olucam bir de ben su eklerken hafif ılık su ekliyorum acaba direkt soğuk su mu eklesemm?? sonuçlara gelecek olursam mucize gibi birşey yüzümde çok güzel bir bebek pembeliği verdi maya maskesi saçlarımda zaten dökülme problemi yoktu ama boyalı olduğu için bakım olarak yapmıştım bir defasında bile normal sandığım dökülmem, 1-2 tele indirdi ve ışıl ışıl yaptı saçlarımı yarın da uygulayacağım hem yüzüme hem saçıma

    YanıtlaSil
  86. ne güzel haberler bunlar sevgili diana:) ılık su kullanmanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  87. Selamlar kozmikçim maya maskesini yüze ve saça ne sıklıkla uygulayabiliriz yardimci olursaniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
  88. merhabalar!kuru ve yaş maya arasındaki fark nedir?

    YanıtlaSil
  89. sevgili seda merhaba, gençler için yüze ayda 1-2 kez yeterli; yaş ilerledikçe hafta da 1 olabilir. saça her hafta uygulayabilirsiniz. hatta aynı hafta içerisinde önemli günler yer alıyorsa iki kez bile uygulanabilir. şifa olsun.

    YanıtlaSil
  90. sevgili saime, ikisi de aynı şey aslında. benim kuru maya tercih etmemin ve önermemin nedeni saklama koşullarının uygunluğuyla ilgili. yaş mayayı korumak zordur. çok soğuk ortamda etkisini yitirir, yeteri kadar soğuk ortamda saklanmazsa bozulur, farkedemeyiz. kuru mayada bu tür zorluklarla karşılaşmayız. üstelik raf ömrü iki yıldır.

    YanıtlaSil
  91. Kuru mayayı Suna Dumankaya sivilceli ciltler için öneriyordu diye hatırlıyorum.bundan yola çıkarak ben kuru mayanın yağlı ciltler için olduğu sonucunu çıkarmıştım.tabi bu sadece benim çıkarımım:) alkali suyla ilgili bir sorum olacaktı size.hiç ara vermeden tarif ettiğiniz şekilde alkali suyu bir ömür boyu tüketebilir miyiz?son olarak da mayanın seboreik dermatite iyi geldiği yönünde bilgiler rastladınız mı?saçlarda kepek şeklinde nüksediyor bu hastalık, belki biliyorsunuzdur.

    YanıtlaSil
  92. sevgili saime, alkali suyu düşük miktarda karbonatla ömür boyu kullanabilirsiniz. (1. madde yani) üstteki yorumlar da recep bey de kendi kullanım şeklini yazmıştı, okumanızı öneririm. seboreik dermatit için de karbonatı kullanabilirsiniz. daha once bir arkadaşımız kısa sürede etkisini gördü. (yorumları ayak mantarı tedavisi ve no poo konularının altında) ayrıca Vichy kepeğe karşı da bu konuda etkilidir ve daha pahalı bir yöntem olacaktır. şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  93. merhaba kozmik bakım,
    bir süredir bloğunuzu severek takip ediyor ve uygulamaya , ama üye olmak bugüne kısmetmiş :)
    herkes gibi benim de derdim saçlarımla. saçlarım boyadan ve bir ara her gün yıkanmaktan kupkuru oldu. 2 ay yağ bakımı yaptım, saçlarıma çok iyi geldi, uzun ince telli olan saçlarım kalınlaştı ve resmen dolgunluk geldi. yalnız 3 hafta önce (2.kez) maya maskesi yaptım (regl dönemindeydim), ilkinde çok memnun kalmama rağmen o gün saçım kazık gibi oldu! kaç kere yıkadım kremledim hatırlamıyorum bile. hatta mayanın STT'sine bile baktım. o günden beri saçlarım aynı sertlikte, normalde hafif kremlemeden sonra bile çok kolay taranan saçlarım şimdi bana mısın demiyor :( bugün saç analizi yaptırdım saç diplerimde yoğun silikon birikmesi varmış bide. yalnız sertliğin sebebini tam olarak bilmiyorum, yağ bakımını uzun süre yapmış olabilirim diye 2 haftalık ara verdim. ne yapmam lazım bilemedim size bir danışayım dedim.
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  94. sevgili yaren, hoşgeldiniz:)
    görünen o ki maya maskesi size uygun olmayan bir maske değil aslında. zannediyorum regl döneminde olmanızla ilgili. biz regl günlerimizde hiç bir bakım yapmıyoruz etkisi olmadığı için. fakat bu kadar belirgin bir olumsuzluk olmasını ben de beklemezdim. belki bununla ilgili değildir fakat şu an görünen tek sebep bu gibi. ay takvimini dikkate alarak yağ bakımlarınıza devam edin. yarın saçlarınızın uçlarından bir miktar kesin mutlaka. bir sure bekleyelim, düzelme olacak mı diye. sanıyorum bunlar çözecektir. sevgiler:)

    YanıtlaSil
  95. hoşbulduuukk :)
    maya maskesini ilk yaptığımda çok iyi gelmişti saçıma, hatta çok çabuk arındırmıştım. 2.sinde ne yapacağımı şaşırdım gerçekten. yağ bakımı için '2 hafta ara verdim' yazdım ama daha 1.haftadayım yine de devam edeyim mi yağ bakımına?
    saçımı sadece görünmeyen bir yerinden biraz kesmem de yeterli oluyordu değil mi?
    Çok teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için :)

    YanıtlaSil
  96. Gorunmeyen bir yerden de kesim yapabilirsiniz yaren. Yag abimi icin bir hafta daha bekleyebilirsiniz, zaten kisa bir sure.sifa diliyorum:)

    YanıtlaSil
  97. çok teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  98. Kozmik merhaba maya maskesini verdiginiz tarife gore uyguladik annemle birlikte,yikadiktan sonra yuzumuzde kizarma ve gunes yanigi gibi bir yanma hissi olustu.Bu normal mi ya da cozumu var midir?

    YanıtlaSil
  99. sevgili elçin kullandığınız mayanın bozuk olma ihtimali var mı? ya da yaş maya mı kullandınız? eğer maya da sorun yoksa ve cildiniz hassas ise bekleme süresi size uzun gelmiş olabilir eğer sorun devam ediyorsa kantaron yağı iyi gelir. yoksa bepanthene gibi pişik kremleri de iyi gelir. sevgiler.

    YanıtlaSil
  100. Selam kozmik,bende diğer arkadaşlar gibi uzuuun zamandır bloğunu takip ediyorum.çok faydalı bilgiler öğrendim teşekkür ediyorum.Sabah saçlarımı yıkadıktan sonra tararken çok fazla döküldü.İlk defa Maya maskesini kullandım 1 saat beklettim şampuanla yıkadım gene çok döküldü.Ama kurudukça parladığını fark ettim çok canlı durdu.Benim sorum şu acaba dökülmesinin nedeni (sonradan fark ettim) mayanın üzerinde suda eritmeden yazıyormuş bunu kullanmamalıydım galiba.Dökülme oldu diye bir daha uygulamasam mı? Birde aynı gün içinde hem maya maskesi hem de karanfil maskesi uygulanır mı ?

    YanıtlaSil
  101. sevgili melike ben teşekkür ederim ilginiz için. aynı gün içerisinde her ikisi de uygulanır. mayanın üzerindeki uyarı mutfakta kullanımı içindir. biz kuru şekilde uygulayamayız zaten. tabi hangi mayayı kullandınız bilmiyorum. ben klasik kuru pakmaya kullanıyorum. birçok arkadaşımız da bunu kullanıyor bildiğim kadarıyla. maya saç dökmez normal koşullarda. çok eski zamanlardan bu yana hem yara ve cilt tedavisinde hem de güzellik amaçlı kullanılır. içeriği de vitamin, mineral ve proteindir. yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla öncesinde de çok fazla dökülmüş ve ani başlamış. ciddiye almanız gereken bir durum olabilir, bakımlarla baskılamadan mutlaka bir doktora başvurun derim. tedbir olsun:)

    YanıtlaSil
  102. Kozmik bakim merhaba uyguladigimiz maya maskesi saca uygulanirken krem kivaminda mi olmasi mi gerek sivi bir sekilde de olmasi aynu sonucu etkiyi verirmi. Sanırım ben maskeyi hazirlarken su/süt oranini biraz fazla koyup sulu bi maske hazirlamis oldum o şekilde sürdüm yine faydasini görür müyüm sizce

    YanıtlaSil
  103. sevgili gamze sıvı olması avantajdır, emilimi artar. fakat uygulamayı zorlaştıracak kadar olmamalı. sorun göremedim yani ben:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  104. Tsk ler kozmikcim ;) cevaplarin icin fakat bi sirunla karşılaştım maskenin faydasinin tam olarak alamadim herhalde maskeyi sacima sürdükten sonra paket üzerine hic dikkat etmemisim normalde herzaman her ürünün sk tarihine bakardim bu defa gözümden kacmis maya paketindeki sk tariihi gecmis oldugunu farkettm hemen sacimi yikamak zorunda kaldım farkli bi durumla karsilasmamak icin bu süreçte 20-25 beklemis oldu sacimda yine de faydasi olur mu acaba

    YanıtlaSil
  105. Bu arada kozmikcim bi kac yorumda mayanin raf ömrünü iki yil olarak belitmissin ama benim mayanin üzerinde bir yıllık surec vardı. Ben de paket ömrü gecti diye attim :(

    YanıtlaSil
  106. son kullanma tarihi geçmişse etkisini yitirmiştir sevgili gamze.yeni ürünlerin raf ömrü kısalmış olabilir. her zaman üzerindeki son kullanma tarihini dikkate alın. yine de yaş mayaya tercih edilecek kadar uzun ömürlü ve saklama koşulları kolay. mutlu bayramlar diliyorum:)

    YanıtlaSil
  107. Tskler kozmikcim mutlu bayramlar :)

    YanıtlaSil

© 2011 Kozmik Bakım, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena